همشهری آنلاین: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تشریح برنامه‌های سال ۹۷ راهیان نور در مناطق عملیاتی گفت: با تکیه بر شعار«ما توانستیم» توانمندی‌های ملت ایران را در عرصه مقاومت نشان خواهیم داد.

ادر ادیبی

به گزارش ستاد مرکزی راهیان نور، سردار پاسدار نادر ادیبی در نشست خبری سالانه عملیات راهیان نور کشور، شعار « ما توانستیم» را شعار سال 97 راهیان نور بیان کرد و ادامه داد: با تکیه بر این شعار و توانمندی های ملت ایران، اراده ها و عزم خود را در حوزه های مختلف بر دشمن تحمیل خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که انقلاب اسلامی با حیات طیبه دوران دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با وجود هجمه همه جانبه دشمنان به سرکردگی آمریکا و تحریک «صدام» به کشورمان، دوران دفاع مقدس با موفقیت و پیروزی ملت ایران به پایان رسید و توانستیم بر اتحاد شرق و غرب برای شکست اراده ملت ایران، غلبه کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: خوشبختانه ملت ما توانست پله های ترقی را پس از انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری با پیوند میان امام و امت طی کند.

ادیبی ادامه داد: انگیزه قوی بین جوانان در دوران دفاع مقدس یکی از آموزه هایی است که امروز می تواند راهگشای ملت ما باشد.

وی تاکید کرد: جبهه، دانشگاه مدیران آینده کشور بود که پس از جنگ درس ها و عبرت های دوران دفاع مقدس را در کشور به کار گرفته اند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور افزود : شهدای مدافع حرم و شهدای حریم امنیت کشور مظهر پیوند ملت ایران با آرمان های انقلاب و شهدا در عصر حاضر به شمار می آیند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرشور در راهیان نور، شکست جنگ نرم دشمن را رقم زده است، گفت: با تکیه بر سبک و سیاق شهدا می توان تهاجم نرم دشمنان را خنثی کرد. بستر حضور مردم برای حضور در راهیان نور به عنوان یکی از ابزار استحکام رابطه ملت و آرمان های انقلاب اسلامی و شهداء باید فراهم کرد.

ادیبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 درصد شرکت کنندگان در راهیان نور، جوانانی با رده سنی 15 تا 30 ساله هستند.

وی همچنین یاد آور شد که هم اکنون در قرارگاه های 11 گانه ستاد مرکز راهیان نور موفق شده ایم بستر حضور آگاهانه مردم را فراهم کنیم به طوری که در یادمان های 22 گانه استان خوزستان شاهد حضور حداکثری زائران هستیم.

وی تصریح کرد: 50 هزار خادم سازمان دهی شده در مناطق مختلف عملیاتی مشغول به خدمت هستند که در کنار آنها دانش آموزان نیز در قالب خادم دانش آموزی حضور دارند که نشان دهنده این است که اگر فضای مناسب تربیتی برای آنها فراهم شود، قابلیت شکوفایی در امور فرهنگی را دارند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور برگزاری جشنواره ره آورد سرزمین نور را یکی از برنامه های اصلی راهیان نور برشمرد و گفت: افتتاحیه این جشنواره بیستم اسفندماه در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می شود و در حوزه فرهنگی، انجام نمایش های رزمی از جمله برنامه های این ستاد است که یکی از زیباترین اقدامات برای موضوعات مربوط به دفاع مقدس است.

ادیبی گفت: در حوزه کودک و نوجوان توسعه بیشتری صورت گرفته است و در چندین یادمان اقدامات جدیدی در این حوزه بااستفاده از ظرفیت موسسات فرهنگی مردم نهاد انجام شده است.

وی با بیان اینکه راهیان نور جای خود را در مناطق عملیاتی پیدا کرده است، تصریح کرد: به دنبال کیفی سازی راهیان نور هستیم و امسال توانسته ایم سند ملی راهیان نور را تدوین کنیم که در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: در سال 96 چند یادمان جدید با مطالعات جامع ایجاد شد که از جمله آنها می توان به یادمان شهید باقری در منطقه فکه، یادمان شهدای عملیات والفجر یک در شمال فکه، یادمان شهدای دشت ذوالفقاری در دشت آبادان، یادمان شهدای بیت المقدس در جاده اهواز- خرمشهر، یادمان شهدای شیخ سده در دشت زهرا و یادمان شهدای دالک در آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی افزود: وحدت عمومی برای اقدامات یکی از اهداف راهیان نور است که در این زمینه در حوزه های مختلف شامل انتظامی و عمرانی توانسته ایم توفیقاتی را در مناطق عملیاتی کسب کنیم.

دبیر ستاد راهیان نور کشور با بیان اینکه سندهای پشتیبان از راهیان نور در برنامه های ششم توسعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: کمیته امور بین‌الملل راهیان نور برای سازمان دهی کسانی که از کشورهای دیگر به مناطق عملیاتی سفر می کند، برنامه های خوبی را تدارک دیده است.

سردار ادیبی ادامه داد: سال گذشته رئیس موزه ملی جنگ مسکو که به مناطق عملیاتی سفر کرده بود، دلیل پیروزی ملت ما را چهره مصمم شهدای جنگ تحمیلی برشمرد، در حالی که خود از کسانی بود که در جنگ جهانی دوم حضور داشت.

وی درباره ادعای برخی به سیاسی بودن راهیان نور گفت : راهیان نور بدون شائبه های سیاسی، حزبی و گروهی است و متعلق به همه ملت ایران است و اجازه استفاده از آن را به هیچ یک از گروه های سیاسی نخواهیم داد.

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: اما اینگونه نیست که بگوییم راهیان نور نگاه سیاسی ندارد بلکه سیاست راهیان نور، سیاست انقلاب اسلامی و تبیین فرامین و منویات امام و رهبر انقلاب است.

کد خبر 399525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha