همشهری آنلاین: وزیرسابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا برای محدودکردن انقلاب اسلامی از هر ابراز از جمله دلقک‌ها تا نهادهای حقوقی و بین المللی استفاده می‌کند.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصرامروز( سه شنبه) درجمع خبرنگاران درآیین تجلیل از سرلشکر قاسم سلیمانی در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در پاسخ به سئوالی پیرامون تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت در باره ارسال تسلیحات ایران به یمن گفت: از آمریکا انتظاری جز این نمی رود که انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار داده و به عبارتی در منطقه هر روز به ایران هراسی دامن بزنند تا از یک طرف حضور نظامی خود در منطقه را توجیه کنند و ازیک طرف هم بازار فروش سلاح را تقویت کنند.

وی ادامه داد: دراین زمینه هیچ کشوری با آمریکا همراهی نخواهد کرد و شاهد مثال آن هم طرحی بود که ترامپ برای اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل ارائه کرد و شاهد بودیم در جامعه بین الملل کسی با آمریکا همراهی نکرد.

وزیرسابق دفاع اضافه کرد: یمنی ها ملت بسیار تیزهوشی هستند امکاناتی را از زمان «عبدالله صالح» که متکی به بلوک شرق بود در اختیار دارند و توانسته اند تغییراتی در آنها ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اینکه ادعا می شود این امکانات و تسلیحات از سوی ما تامین می شود، باید بگویند چگونه این کار انجام می شود.

سردار دهقان گفت: یمن از زمین و هوا و دریا در محاصره است و آمریکایی ها ادعا می کنند همه آبراههای دنیا را کنترل می کنند و هیچ ارتباط زمینی، دریایی و هوایی با یمن وجود ندارد و در این شرایط آمریکایی ها چگونه ادعا می کنند که ایران تسلیحات به یمن می رساند.

وی یادآورشد: آمریکایی ها باید به سوال دیگری پاسخ دهند و آن هم اینکه مردم بی گناه یمن با چه سلاحی کشته می شوند.
سردار دهقان گفت: آمریکایی ها سعی می کنند برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، سناریوهایی را طراحی کرده و دیگران را متهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: تلاشی که در عربستان می شود در جهت یکسان سازی حاکمیت است تا زمینه به سلطنت رسیدن بن سلمان را به وجود بیاورند لذا هر کسی را که تشخیص بدهند با آنها سازگاری ندارد از این سیستم حذف می کنند.

سردار دهقان تاکید کرد: تغییر فرماندهان عربستانی تغییری در روند اقدامات عربستان سعودی در یمن ایجاد نمی کند زیرا آنها تا کنون این درس را نگرفته اند که با تمام امکاناتشان نتوانستند کمترین هدفی را در یمن محقق کنند. ملت یمن تصمیم گرفته متجاوز را از کشور خود دور کند و حاضر نیست سلطه عربستان را بپذیرد.

کد خبر 399524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha