سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

دومین بخش از نمایشگاه ۱۰۰۱ بشقاب زیر لعابی روز جمعه ۱۱ اسفند در گالری سرفیس ایرانشهر به کوشش آزاده شولی هنرمند سرامیست برگزار می‌شود و تا ۱۸ اسفند ادامه دارد.

نمایشگاه ۱۰۰۱ بشقاب زیر لعابی

این نمایشگاه شامل 250 (٢٥١ تا ٥٠٠) اثر از هنرمندان حوزه تصویر‌سازی، نقاشی، بازیگری و ... است و عواید فروش آن به خیریه كودكان صبح رویش اختصاص داده خواهد شد.

در بخش دوم از نمایشگاه 1001 بشقاب زیر لعابی بشقاب‌های نقاشی شده توسط هنرمندانی مانند همایون شجریان، لیلا حاتمی، عبدالحمید پازوكی، احمد مرشدلو، اسرافیل شیرچی، سحر دولتشاهی، كریستف رضاعی، لوریس چكناواریان، صفی یزدانیان به نمایش درخواهد آمد.

آزاده شولی در مورد نمایشگاه دوم 1001 بشقاب زیرلعابی گفت: در پروژه هزار و یک بشقاب زیرلعابی، سعی بر این است که هنرمندان مطرح در هر حوزه با در اختیار گرفتن یک بشقاب، تکنیک و ابزار یکسان نقش‌های مختلفی به تصویر بشکند. این کار علاوه بر معرفی سرامیک به عنوان یک پلت‌فرم برای خلق اثر هنری، تصویری از جامعه هنری (بیشتر ایرانی) ارايه می‌دهد. بنابراین فهرستی از سرامیست‌هایی که احساس کردم نگاهشان بر سرامیک با این پروژه همسوتر است و هنرمندان سایر رشته‌های مختلف تهیه کردم می‌خواستم هر کدام از این بشقاب‌ها توسط یک هنرمند کشیده شود.

وی افزود: این نکته خود یکی از مهم‌ترین مشکلات اجرایی این ایده بود. به ویژه نظرم بر این بود که از ظرفیت‌های هنرمندان سایر رشته‌ها بیش از سرامیست‌ها استفاده کنم چرا که متاسفانه بعضی از ویژگی‌های تجسمی سفال ایران به ویژه در بخش طراحی در سالهای اخیر افت پیدا کرده است. از طرفی آشنا نبودن هنرمندان سایر رشته‌ها با مسئله فنون سرامیک به ویژه نقاشی زیرلعابی به رغم مشکلات ناگزیر جنبه مثبتی داشت. زیرا این هنرمندان کمتر درگیر فنی بودن نتیجه اثر می‌شدند و رهاتر و آزادانه‌تر کار می‌کردند و تنها کافی بود که یک آموزش کوچک در خصوص نقاشی زیرلعابی داده شود.

نمایشگاه ۱۰۰۱ بشقاب زیر لعابی

آزاده شولی، هنرمند سرامیست درباره عواید حاصل از فروش این نمایشگاه گفت: سال گذشته عواید حاصل از فروش صرف مرکز طبی کودکان شد و دور دوم نمایشگاه هزار و یک بشقاب با همکاری و همراهی خیریه كودكان صبح رویش صرف برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی برای کودکان کار، بدسرپرست و بی سرپرست خواهد شد.

این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه ١١ اسفند ماه در گالری سرفیس ایرانشهر واقع در میدان هروی به سمت شرق ( خیابان موسوی )، مقابل خیابان شمشاد، مجتمع تجاری هَدیش افتتاح خواهد شد.

کد خبر 399484

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha