همشهری‌آنلاین: شهروندان روسیه که در مناطق دور دست این کشور ساکن بوده و یا در کشتی‌ها و ایستگاه‌های قطبی کار یا زندگی می‌کنند از سه شنبه هشتم اسفند برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ روسیه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) برگزار می‌شود.

بر اساس قوانین روسیه ، رای‌گیری امروز نباید زودتر از 20 روز پیش از تاریخ انتخابات اصلی انجام شود. این انتخابات زودتر برای خدمه و مسافران کشتی‌های عازم سفرهای طولانی است. همچنین کارکنان ایستگاه‌های تحقیقاتی قطبی و تمام ساکنان مناطق دوردست که دسترسی به آنها دشوار بوده، نیز در این مرحله از انتخابات حاضرند. هم چنین انتخابات زودتری برای روس‌های مقیم خارج از کشور از ۱۵ روز قبل از ۱۸ مارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، کمیسیون مرکز انتخابات روسیه گزارش داده انتظار می‌رود که در اين انتخابات پيش از زمان اصلي انتخابات روسیه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر شرکت کنند که بیشتر آنها یعنی ۱۲۰ هزار نفر در مناطق دوردست مانند سیبری و منطقه خاوردور روسیه ساکن بوده و یا کار می‌کنند. نزدیک به ۳۰ هزار نفر نیز ملوان و دریانوردند که عازم سفرهای طولانی هستند. بر همین اساس مقام‌هاي روسیه نزدیک به ۱۰۰۰ ایستگاه رای‌گیری در کشتی‌ها فراهم کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۲ تعداد افراد شرکت‌کننده در انتخابات زودهنگام نزدیک به ۳۲۳ هزار نفر بود.

تعداد کلی مردم واجد شرایط برای شرکت در انتخابات ۲۰۱۸ روسیه نزدیک به ۱۰۹ میلیون نفر است.

کد خبر 399472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha