همشهری آنلاین: نماینده مردم دنا از کشف مسیر جدید برای صعود به ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.

حادثه یاسوج

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به شروع عملیات تفحص لاشه هواپیمای atr و پیکرهای سرنشینان این هواپیما از امروز گفت: به رغم بارش‌های برف و باران عملیات برای جستجو متوقف نشد و در این دو روز برنامه‌ریزی‌هایی برای انتخاب مسیر بهتر برای رسیدن به نقطه وقوع سانحه انجام شده است.

وی افزود: مسیر قبلی صعود به نقطه وقوع سانحه در ارتفاعات دنا بسیار زمان‌بر بود باید یک مسیر هفت ساعته به صورت زمینی و پیاده طی می‌شد اما امروز به مسیر نزدیک‌تری و مساعدتری دست پیدا کردیم.

زارعی گفت: عمده مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.

وی همچنین درباره پیکرهایی که یافت شده اظهار داشت: نمی‌توان ادعا کرد که 32 پیکر یافت شده است و در این باره نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

نماینده مردم دنا با بیان اینکه امروز با مشکل جدیدی در نقطه وقوع سانحه روبرو هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر برف در ارتفاعات دنا حداقل به 2 متر رسیده است و پیکرها و لاشه هواپیما زیر برف 2 متری مدفون شده است و حال اینکه زیر این برف هم یخ بسته است بنابراین کار جستجو برای کشف قطعات لاشه هواپیما و سرنشینان بسیار سخت شده است.

زارعی تاکید کرد: از روز چهارشنبه تا هفته آینده بارندگی متوقف خواهد شد بنابراین امکان این وجود دارد که در این چند روز که شرایط جوی مساعدتر است دسترسی بهتری به منطقه داشته باشیم.

کد خبر 399423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha