همشهری آنلاین: ریک گیتس اتهام توطئه علیه دولت آمریکا و دروغگویی به مقامات این کشور را پذیرفته است. اکنون از همکاری احتمالی گیتس با رابرت مولر، بازرس ویژه اف‌بی‌آی در رابطه با پرونده تماس‌های احتمالی با روسیه سخن می‌رود.

اعتراف مشاور پیشین تیم انتخاباتی ترامپ به توطئه علیه آمریکا

به گزارش دويچه وله، سایت خبری شبکه یک آلمان، تاگس‌شاو در گزارش روز شنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) به اظهارات جنجالی ریک گیتس، مشاور پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پرداخته است. گیتس به چند مورد از اتهامات مطرح شده اعتراف کرده است.

تحقیقات پیرامون تماس‌های احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات روسیه کماکان ادامه دارد. یکی از کسانی که می‌بایست در برابر رابرت مولر، بازرس ویژه اف‌بی‌آی درباره تماس‌های پنهانی با روسیه پاسخگو باشد، ریک گیتس، مشاور سابق ترامپ بود.

  • اعترافات جنجالی گیتس

گیتس به چند اتهام بزرگ‌، از جمله توطئه علیه دولت آمریکا، دادن اطلاعات غلط به مقامات این کشور و همچنین کلاهبرداری و لابی‌گری به سود نیروهای طرفدار روسیه در اوکراین اعتراف کرده است.

گفته می‌شود که ریک گیتس اعلام آمادگی کرده با رابرت مولر پیرامون پرونده تماس‌های غیرقانونی با روسیه همکاری کند. گرچه اعتراف گیتس مستقیما ربطی به خطاهای احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ ندارد، اما گفته می‌شود که اظهارات او می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری درباره پرونده تماس‌های غیرقانونی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار دهد.

  • علت اعترافات گیتس

نامه‌هایی از ریک گیتس که خطاب به خانواده و دوستانش نوشته شده، در رسانه‌های آمریکا بازتاب یافته است. گیتس در این نامه‌ها اعلام کرده بود که حاضر به پذیرش اتهامات مطروحه نیست و قصد دارد از خود دفاع کند.

او اکنون نظر خود را در این باره تغییر داده است. او گفته است که به منظور کاهش فشار روانی بر اعضای خانواده خود اقدام به پذیرش این اتهامات کرده است. او تاکید کرده که با این اعترافات مانع از طولانی شدن تحقیقات و محاکمه خود شده است.

ریک گیتس پنجمین نفری است که تا کنون در رابطه با پرونده تماس‌های احتمالی با مقامات روسیه به اتهامات مطرح شده اعتراف می‌کند. گیتس از جمله متهم به کلاهبرداری، لابی‌گری و فرار مالیاتی نیز شده است. گیتس و مدیر پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ، پل منافورت از جمله متهم شده‌اند که از طریق لابی‌گری برای نیروهای طرفدار روسیه در اوکراین، میلیون‌ها دلار پول دریافت کرده‌اند.

منافورت برخلاف گیتس اعلام کرده است که حاضر به پذیرش این اتهامات نیست و به دفاع از خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 399170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha