همشهری آنلاین: رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از آواربرداری ۱۵ هزار و ۷۸ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله ۲۱ آبان ماه در این استان خبر داد.

زلزله کرمانشاه

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهای آواربرداری شده، 10 هزار واحد مربوط به شهر و روستاهای سرپل ذهاب است.

وی اظهار کرد: 2 ستاد معین استان‌های خراسان رضوی و مازندران به کمک ستاد بازسازی استان معین اصفهان در شهر سرپل ذهاب آمده‌اند تا بازسازی شهر با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 450 نقشه تکمیلی واحدهای مسکونی توسط نظام مهندسی برای صدور پروانه ساخت به شهرداری سرپل ذهاب ارسال شده است، اظهار داشت: همچنین برای حدود 200 واحد احداثی پروانه ساخت صادر شده که در 2 روز آینده با عملیات اجرایی سه استان معین مستقر در سرپل ذهاب، سرعت کار تسریع می‌یابد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون در روستاها و شهر سرپل ذهاب، فنداسیون یک هزار و 500 واحد مسکونی انجام شده و اسکلت بندی 850 واحد نیز به پایان رسیده است.

خواجه‌ای گفت که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 100 واحد مسکونی سرپل ذهاب آماده اجرای سقف و سه هزار و 200 واحد نیز در مرحله پی کنی است.

وی، از آغاز عملیات بازسازی هشت هزار و 500 واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: عملیات تعمیر و بازسازی 2 هزار و 900 واحد مسکونی آسیب دیده زلزله اخیر در روستاها و یک هزار و 850 واحد مسکونی شهری نیز پایان یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع مالکان 35 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد 24 هزار و 950 واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.

وی همچنین از پرداخت کمک بلاعوض به 18 هزار و 200 تن از مالکان و مستاجران خبر داد تا نسبت به شروع عملیات تعمیر و بازسازی واحد خود اقدام کنند.

خواجه‌ای با بیان اینکه به چهار هزار و 530 تن از مستاجران واحدهای مسکونی نیز هزینه اجاره بها پرداخت شد، افزود: در تمام روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون 15 هزار واحد کانکس توزیع شده که از این تعداد، یک هزار و 300 کانکس توسط بنیاد مسکن در شهر سرپل ذهاب در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

وی، شمار واحدهای مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را 21 هزار واحد ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون به مالکان حدود 20 هزار واحد مسکونی وجه نقد پرداخت و یا کانکس اهدا شده و بقیه مالکان نیز که تمایل به دریافت وجه نقد دارند باید مدارک هویتی ارائه دهند تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به پرداخت وجه به آنها اقدام شود.

کد خبر 399168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha