همشهری آنلاین: اقتباس تئاتری از انیمیشن بسیار محبوب و پرفروش دیزنی در شرایطی در نیویورک روی صحنه رفت که هواداران «یخ‌زده» یا همان «فروزن» با پوشیدن لباس‌های شخصیت‌های اصلی از آن استقبال کردند.

فروزن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، حتی هوای سرد یک پنجشنبه زمستانی هم مانع حضور حدود 200 هوادار «فروزن» مقابل ساختمان تئاتر سنت جیمز در نیویورک نشد؛ کسانی که برای آغاز اجرای نمایش «فروزن» لحظه‌شماری می‌کردند و شاهد نخستین اجرای موزیکال دوست‌داشتنی دیزنی در برادوی بودند. «یخ‌زده» پس از چند اجرای آزمایشی در دنور، سرانجام راه خود را به مرکز تئاتر آمریکا باز کرد و تا مدت‌ها در خیابان چهل و چهارم روی صحنه خواهد بود.

«فروزن» نخستین‌بار سال 2013 روی پرده سینماهای جهان رفت و تا امروز با یک میلیارد و 200 میلیون دلار پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینماست. فیلم اقتباسی آزاد از «ملکه برفی» هانس کریستین اندرسن است که داستان آن در سرزمین خیالی آراندل می‌گذرد و ماجرای تلاش‌های شاهزاده آنا را برای یافتن خواهر بزرگ‌ترش السا روایت می‌کند.

برای آماده‌سازی نمایش «یخ‌زده» برای اجرا در برادوی، گروه تولید انیمیشن شامل کریستن آندرسن لوپز و رابین لوپز (آهنگسازان) و جنیفر لی (نویسنده) وارد کار شدند و 12 ترانه تازه به متن افزودند. تولید نمایش هزینه‌ای 25 تا 35 میلیون دلاری داشته و مایکل گرندیج در مقام کارگردان و کریستوفر اورام در مقام طراح با پروژه همکاری می‌کنند.

نمایش «فروزن» می‌تواند مانند «تارزان» در برادوی شکست بخورد یا مثل «شیرشاه» هشت میلیارد دلاری و «علاءالدین» بدرخشد و بفروشد. هر چند رقیبی مانند «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» دارد که اجراهای ابتدایی آن در برادوی از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود و فضایی خانواده‌پسندتر از «یخ‌زده» دارد.

گرچه تقریبا همه از دیدن نمایش خوشحال شده‌اند، یکی از تماشاگران بیرون سالن معتقد است برهنگی‌های تئاتر فراتر از انتظار و بسیار بیش از فیلم بوده است. البته به گفته اولاف، «بعضی آدم‌ها ارزش آن را دارند که برایشان آب شوی» و حالا برخی نمایش‌ها آنقدر خوب که می‌ارزند تو برایشان بلرزی!

کد خبر 399159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha