همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: همیشه به مردم اطمینان داده و می‌دهیم که به دارو و تجهیزاتی اجازه تولید می‌دهیم که از نظر کیفی موثر باشد.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح دارو در اصفهان

به گزارش وبدا، سید حسن هاشمی، در حاشیه رونمایی از دو داروی جدید شرکت داروسازی رها در اصفهان، تاکید کرد: تولید و تامین 96 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل، نشان دهنده حمایت دولت‌های گذشته از تولید داخلی است و دولت یازدهم نیز در این زمینه کارنامه خوبی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرکت داروسازی رها دو داروی جدید را به بیش از 105 قلم داروی خود اضافه کرد، گفت: وقتی دارویی در کشور تولید می‌شود، 90 درصد واردات داروی مشابه خارجی به کشور قطع می‌شود که حمایت بسیار خوبی از سوی دولت است.

هاشمی اظهار داشت: در موضوع قیمت گذاری داروهای جدید تولید داخل نیز ضمن رعایت حقوق مردم، بخشی از سهم واردات در اختیار تولید قرار بگیرد و تصور می‌کنم که مسیر خوبی را در حوزه دارو در پیش گرفته ایم و هر قدر بخش خصوصی را حمایت کرده و برخی شرکت‌های دولتی دارویی که زیان ده هستند را واگذار کنیم، با سرعت بیشتری می‌توانیم پیشرفت کنیم.

هاشمی یادآور شد: باید اعتماد به نفس را در دانشمندان و تولید کنندگان داخلی تقویت کنیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بازارهای منطقه و بین المللی را به دست آوریم.

کد خبر 399081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha