همشهری آنلاین: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷، جمعه ۴ اسفند ماه ۹۶ با حضور ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب در ۵۵ شهر و ۱۱۷ حوزه امتحانی کشور به طور همزمان برگزار شد.

به گزارش مهر، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سال ۹۷ از روز سه‌شنبه اول اسفند ماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش كشور قرار گرفت.

همراه داشتن کارت آزمون به همراه کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون دکتری ۹۷ الزامی بود.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

فرآیند آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۷ از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۴ اسفند ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور آغاز شد.

تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی برگزار شده است و نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم و هفته آخر فروردین ماه ۹۷ منتشر می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش كشور در حاشیه بازدید از آزمون دکتری سال ۹۷ در دانشگاه صنعتی شریف، اعلام كرد: حدود ۲۴ هزار نفر ظرفیت دولتی و آزاد برای پذیرش دکتری پیش‌بینی شده است‌.

خدایی گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دولتی در دکتری ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امسال حدود ۱۴ هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: دانشگاه آزاد نیز حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای دکتری تعیین کرده است. بنابراين پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند.

کد خبر 399033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha