مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

شهردار تهران به پایتخت لهستان برای دیدار با شهردار ورشو و مقام‌های دولتی این کشور سفر کرده است.

کلانشهرها - دیپلماسی

به گزارش شهرنوشت، محمدعلی نجفی در همایش تجاری لهستان- ایران شرکت کرد و با نایب‌رئیس‌مجلس لهستان هم دیدار داشت. نجفی در پایان برنامه‌های نخستین روز حضور در ورشو تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران و ورشو را با همتای خود امضا کرد.

او دیروز در جلسه اتاق بازرگانی لهستان حضور یافت و پیرامون مسائلی درخصوص همکاری‌های دو طرف از منظرهای تجاری و مالی گفت‌وگو کرد و رایزنی صورت گرفت. شهردار تهران در دیدار از اتاق بازرگانی لهستان با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت ایران از لهستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری مستقیم دعوت کرد.

او همچنین گفت: جذب سرمایه‌گذاری برای تهران آن‌قدر اهمیت دارد که بخش ویژه‌ای در شهرداری برای این منظور ایجاد شده است. تبادل اطلاعات و همکاری کارشناسی در زمینه هوشمندسازی شهر و استفاده از تجربیات ورشو در بخش حمل‌ونقل از دیگر محورهای مذاکرات شهردار تهران در دیدارهای دیروز بود. موضوع تفاهمنامه همکاری که دیروز به امضای شهرداران تهران و ورشو رسید، تبادل اطلاعات و تجربیات همکاری در عرصه‌های مختلف شهری و همچنین توسعه گردشگری است.

نجفی دیروز همچنین در مراسم عزاداری هیأت متوسلین به حضرت فاطمه‌الزهرا(س) ایرانیان مقیم لهستان شرکت کرد. محمدعلی نجفی در این مراسم برخی ویژگی‌های شخصیتی و بخشی از فرازهای زندگی حضرت زهرا(س) را برشمرد و سپس به دلایل اصلی سفرش به لهستان پرداخت.

نجفی گفت: «تهران با وجود ظرفیت‌های بسیاری که دارد نتوانسته در خارج از مرزهای ایران، نقش جهانی و بین‌المللی ایفا کند.» او افزود: «جایگاه انسان به‌عنوان شهروند هوشمند، ارتباطات بین‌المللی میان شهرهای جهان را به یک ضرورت تبدیل کرده و اعتقاد ما هم بر این است که تهران اگر بخواهد یک نقش فراملی ایفا کند، نیازمند برقراری ارتباط با شهرهای بزرگ دنیا و استفاده از تجربه آنهاست.»

نجفی طی این سفر علاوه بر شهردار ورشو با معاون نخست‌وزیر، نایب‌رئیس مجلس سنا، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و برخی دیگر از مقام‌های دولتی لهستان نیز دیدار خواهد کرد. سفر هیأت ایرانی به ورشو که در آن جمعی از مدیران شهری نیز حضور دارند تا فردا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 398989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha