همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی فرانس ۲ در گزارشی درباره پدیده کمبود منابع آبی در برخی کشورها و شهرهای جهان، تهران، پکن و مکزیکو را از شهرهایی معرفی کرد که به سرعت به سوی آبی کامل پیش می‌روند.

تهران، پکن و مکزیکو به سرعت به سوی کم‌آبی پیش می‌روند

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس 2 روز دوشنبه اعلام کرد: شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی، یکی از شهرهایی است که مدتهاست با کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کند. مردم این شهر مجبورند با جیره‌بندی سرانه روزی پنجاه لیتر آب روزگار بگذرانند. یک خشکسالی تاریخی کشور آفریقای جنوبی را فراگرفته است تا جایی که دولت وضعیت اضطرار طبیعی در این کشور اعلام کرده است. مردم کیپ تاون با چهار میلیون نفر جمعیت، از ماه‌ها قبل آموخته‌اند چگونه با سرانه پنجاه لیتر مصرف آب روزگار بگذرانند. با این حال آب شرب آنها ممکن است تا همین چند ماه دیگر کاملا قطع شود. 50 لیتر آب در یک دوش سه دقیقه‌ای مصرف می‌شود.

شبکه تلویزیونی فرانس 2 افزود: علاوه بر کیپ تاون، تهران، پکن و مکزیکو از جمله شهرهایی هستند که به سرعت به سوی کم آبی پیش می‌روند تا جایی که این سه پایتخت ممکن است تا پنج سال آینده با مشکل بی‌آبی کامل روبرو شوند.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود اعلام کرد که روزانه 25 لیتر آب برای پاسخگویی به نیازهای غذایی و بهداشتی حداقلی یک فرد لازم است.

بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در زمین وجود دارد، اما 97 و نیم درصد آن آنقدر شور است که قابل استفاده نیست. تنها دو و نیم درصد آب شیرین وجود دارد که عمدتا در قطب‌ها قرار دارد.

تنها شش دهم درصد از آب‌های دریاها و اقیانوس‌ها را می‌توان مورد بهره‌برداری قرار داد و این مقدار ناچیز را باید بین هفت و نیم میلیارد انسان تقسیم کرد.

کد خبر 398897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha