همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۹ از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار شهروند در دوره‌های فراگیر و کارگاه های آموزش‌های شهروندی از ابتدای سال جاری خبر داد.

بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار شهروند از کارگاه‌های آموزش شهروندی

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اشاره به اینکه اقتضای زندگی شهر نشینی آشنایی با مهارت‌های اجتماعی مختلفی است بیان کرد: در همین راستا اداره آموزش و مشارکت‌های اجتماعی این معاونت 525 دوره آموزش شهروندی را در سرای محلات، مدارس و مساجد از ابتدای سال برگزار کرده که با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه سرفصل دوره‌های آموزش شهروندی متنوع است افزود: این دوره‌ها شامل آشنایی با اخلاق و مهارتهای زندگی در شهر، آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، آشنایی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی، پرورش صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی کودکان مبنی بر ارزش های اسلام می‌باشد.

همچنین به منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند، آموزش بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و برای پیشگیری ازحوادث نیز آموزش رفتارهای ترافیکی و مبانی مدیریت بحران به صورت تئوری و عملی به شهروندان آموزش داده می‌شود.

بهرامی بیان کرد: علاوه بر شهروندان، 5 هزار نفر از اعضای کانون کودک نیز از ابتدای سال در سرای محلات ازآموزش‌هایی نظیر خط سفید، نهادیه‌سازی فرهنگ ترافیک، رعایت قوانین و مقررات جهت افزایش ایمنی بهره‌مند شده‌اند. ضمن اینکه کارگاه‌های فرزند پروری، مهارت‌های ارتباطی با کودک و مشاوره گروهی برای مادران اعضای این کانون برگزار می‌شود.

به گفته وی با توجه به اولویت کارگاه ها با موضوع خط سفید این مباحث توسط کارشناسان پلیس راهور در خانه‌های آموزش شهروندی سراهای محلات اجرا می‌شود و برای تمرین عملی مباحث مطرح شده کودکان به بوستان آموزش ترافیک نیز اعزام می‌شوند.

کد خبر 398885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha