همشهری آنلاین: گروه‌های تروریستی «احرار الشام» و «نورالدین الزنکی» برای فرار از شکست تغییر نام داده وبا ادغام در یکدیگر گروه تروریستی جدیدی با نام «جبهه تحریرسوریه» را تشکیل دادند.

ادغام دو گرو ترویستی احرارالشام ونورالدین الزنکی در سوریه

به گزارش ایرنا، گروه های تروریستی احرارالشام و نورالدین الزنکی یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کردند که برای جبران کم کاری های گذشته و تفرقه ای که گروه های تروریستی هزینه آن را پرداخت کردند، تصمیم به تشکیل این گروه جدید گرفته اند.

این اقدام احرارالشام و نورالدین الزنکی پس از انتشار اخباری درباره آمادگی تحریرالشام (جبهه النصره) برای حمله به مواضع آن ها انجام شد.

آن ها تهدید کردند که با هرگروهی که هدف به اصطلاح انقلاب را گم و فراموش کرده باشد و راه را اشتباه برود به شدت برخورد خواهند کرد.

احرارالشام و نورالدین الزنکی در بیانیه تشکیل جبهه آزادسازی سوریه افزودند: متحد شده ایم تا سپری برای ملت و انقلاب آن ها و تیری در قلب نظام و سنگ بنای نهادهای رسمی و ارتش جدید سوریه باشم.

رسانه های مخالف هم یکشنبه شب اعلام کردند که این دو گروه تروریستی پس از چند ساعت اختلاف برای تعیین فرمانده تشکیلات جدید به نتیجه رسیده اند.

گروه های تروریستی احرارالشام و نورالدین الزنکی، «جابرعلی باشا» ملقب به 'ابوالبراء' را به عنوان فرمانده کل (جبهه تحریرسوریا) جبهه آزادسازی سوریه تعیین کردند.

ائتلاف تروریستی موسوم به 'هیات تحریرالشام' با مشارکت گروه های تروریستی جبهه النصره، نورالدین الزنکی، جیش السنه، جبهه النصار الدین و لواء الحق از 9بهمن ماه 95 تشکیل و در روزهای پس از آن ده ها گروه بزرگ و کوچک به آن پیوستند.

فرماندهی کل تحریرالشام به هاشم الشیخ معروف به ابوجابر و فرماندهی نظامی آن به ابو محمد جولانی فرمانده جبهه النصره سپرده شد ولی جبهه النصره(جبهه فتح الشام) همچنان به تک روی در این ائتلاف ادامه داده و باعث نارضایتی دیگر گروه ها شد.

در روزهای ابتدایی تشکیل ائتلاف تروریستی تحریرالشام، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که این ادغام یک اقدام صوری است و جبهه النصره به تلاش های یکجانبه برای تسلط بر شمال غرب سوریه و تشکیل یک امارت به اصطلاح اسلامی در این منطقه ادامه می دهد.

29 تیرماه 96 در ادامه درگیری و اختلاف میان گروه های تروریستی در شمال غرب سوریه، گروه نورالدین الزنکی از تحریرالشام جدا شد.

گروه تروریستی جبهه النصره (جبهه فتح الشام) که بخش اصلی ائتلاف تروریستی تحریرالشام را تشکیل می دهد در چندماه گذشته با سرکوب دیگر تروریست ها از جمله بر بخش ها و نهادهای مختلف استان ادلب در شمال غرب سوریه مسلط شد.

کد خبر 398852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha