سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگارخانه مژده این روزها میزبان دومین نمایشگاه گروهی نقاشی «تجربه‌های رنگی کوچک» است که با انتخاب بابک اطمینانی برپا شده و در آن ۱۲۰ تجربه رنگی هنرمندان جوان به نمایش درآمده است.

تجربه‌های رنگی

به گزارش همشهري آنلاین، رنگ و کاربرد آن در نقاشی موضوعی است که در بدو ورود به نگارخانه با آن مواجه می‌شوید. احساس 37 هنرمند جوان با رنگ در قالب بیش از 120 اثر هنری بر دیوارها خودنمایی می‌کنند و انرژی درون آثار که با رنگ و نقش ساطع می‌شود، مخاطبان را به خود مي‌خواند. موضوع آثار يكسان است اما توجه هنرمندان جوان به بیان هنری احساس خود در قالب آثاری رنگین فضایی متفاوت را رقم زده است.

آثار «تجربه‌های رنگی کوچک» با دو موضوع طبیعت بی‌جان و فیگور به نمایش درآمده اما شاید بیش از همه چیدمان این آثار کوچک که با اکریلیک خلق شده‌اند، برای مخاطبان جذاب باشد. همه تابلوها بر اساس موضوع یک گلدان و زنی که پشت پرده ایستاده به تصوير درآمده‌اند و نگاه خلاقانه هنرمندان جوان، آثاری را برابر مخاطبان قرار داده تا جریان حسی هنرمند را در مواجهه با یک موضوع بهتر به تماشا نشینند.

هنرمندان كه همه شاگرد اطمینانی هستند و دوره رنگ‌شناسی را نزد این نقاش باسابقه گذرانده‌اند، از پس بیان هنری و احساسی خود در قالب آثار کوچک برآمده‌اند. اطمینانی درباره برگزاری «تجربه‌های رنگی کوچک» مي‌گويد: «از سیاست‌های آموزشي اصلی ما فراهم كردن شرایط براي ورود هنرمندان جوان به فضای حرفه‌ای است. بر همین اساس آثار هنرجویان را به نمايش مي‌گذاريم تا علاوه بر کسب تجربه نمایشگاه گروهی، رزومه مناسب برای ادامه کار به دست آورند.»

یاسمن ابراهیمی‌زاده، یگانه احمدی، سمیرا استوان، ژیلا برزگر، آناهیتا پیروزمند، زینب جوادی، الهه حاجی‌خانی، معصومه حسین‌زاده، افسانه خضریان، نادیا داوری، الهام دباغی‌خامنه، لی‌لی دریایی، مینا رشیدی، مریم رضایی، نیلوفر رضوانی‌مقدم، منیره زمانی، رضا زیارانی، گلناز ستار، آزاده سروستانی، ندا سیدآبادی، کیمیا صابونی، فرزانه صائبی‌مطلق، پانته‌آ صحت، لیلا عابدزاده، سپیده عابدی، یکتا عیدی‌پور، فرزانه غلامی، فریبا فولادیانپور، اعظم قیومی، زهره کریمی، فرناز مببن، زهره منتظری، مهسا نصوحی، مروارید نظری، غزال نیک‌اندیش، سارا نیک‌کار و شیوا نیری هنرمندان حاضر در نمايشگاه هستند.

دومین نمایشگاه «تجربه‌های رنگی کوچک» تا چهارم اسفند هر روز جز شنبه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه مژده در سعادت‌آباد، خیابان علامه‌شمالی، هجدهم شرقی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان هنر است.

کد خبر 398837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha