همشهری آنلاین: پرواز «تهران - یاسوج» از رادار محو شد؛ این نخستین خبری بود که کاربران شبکه مجازی را بهت‌زده کرد با مرور بر اخبار پیشین بخوبی مشخص می‌شود که در ۶ بهمن‌ماه امسال همین هواپیما در این مسیر به‌علت مشکل فنی و با مهارت خلبان از میانه راه به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت کرده بود.

سقوط هواپیما

ایسنا نوشت: این در شرایطی است که 16 آذرماه سال 1392 بار دیگر مدیر فرودگاه یاسوج در پرواز«تهران - یاسوج» با همین هواپیما اعلام کرده بود که تنها چهار دقیقه پس از پرواز شماره 3205، کاپیتان «حجت‌الله فولاد» خلبان هواپیما متوجه نقص فنی و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما شد که توانست دقایقی بعد از این پرواز، این هواپیما را در فرودگاه یاسوج سالم به زمین بنشاند. اما این‌بار دیگر مهارت خلبان نجات‌بخش جان مسافران نبود و همه شواهد و قرائن حاکی از سقوط این هواپیما و کشته شدن 60 سرنشین و 6 خدمه آن است. اما با این وجود جستجوها برای یافتن هواپیما هم‌چنان ادامه دارد و هیچ عکس و فیلمی از این اتفاق وجود ندارد و امدادگران در حال جستجو هستند.

  • یافت نشدن چیزی در موقعیت گوشی تلفن همراه در منطقه حادثه هواپیما

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: در محلی که اعلام می‌شد گوشی تلفن همراهی در آن روشن است نیز جست‌وجو انجام شد، اما چیزی در آنجا هم پیدا نشد.

«داریوش کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: منطقه میان بیش از 30 تیم هلال‌احمر تقسیم شده و عملیات جست‌وجو در حال انجام است.

معاون امداد و نجات هلا احمر استان اصفهان تصریح کرد: نیروهای زیادی در منطقه حضور دارد و باید جست‌وجوها ادامه پیدا کند.

  • موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است.

جلال پورانفر افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ردیابی کرده و به ما اعلام شد که در حال عزیمت به منطقه مورد نظر هستیم.

وی ادامه داد: از طریق GPS محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم.

وی اظهارکرد: از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

  • هنوز لاشه هواپیمای پرواز تهران - یاسوج پیدا نشده است

یکی از اعضای تیم امداد و نجات استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایسنا گفت: هنوز لاشه هواپیما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، پیدا نشده است.

با وجود تلاش تیم‌های امداد و نجات، نیروی انتظامی، یگان ویژه و همه ستادهای عملیاتی استان هنوز محل دقیق سقوط این هواپیما مشخص نیست. وضعیت جوی روستای کهنگان که به احتمال زیاد لاشه هواپیما در نزدیکی آن قرار داشته باشد بسیار نامساعد است و عمق دید بخاطر باران شدید و مه کاسته شده است.

مردم محلی‌ منطقه اطراف حادثه هواپیما می‌گویند دودی را مشاهده کرده‌اند و در حال حاضر هلال احمر در حال جستجوی محل حادثه از طریق جهت‌یابی دود مشاهده شده است.

علاوه بر تیم‌های جستجوگر مردم از مناطق اطراف هم برای کمک به این منطقه آمده‌اند که این امر جستجوی تیم‌های امداد را با اختلال مواجه کرده است و ترافیک در مسیر روستاهای اطراف کهنگان ایجاد شده است.

  • دهیار کهنگان: حوالی ساعت 9:30 صدای برخورد مهیبی شنیدیم | هنوز هیچ اثری از هواپیما یافت نشده است

دهیار کهنگان گفت: حوالی ساعت 9:30 الی 9:40 صدای برخورد مهیبی شنیدیم ولی تاکنون در جست و جوهای انجام شده چیزی یافت نشده است.

ذوالفقار رییسی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون جست و جوها به یافته شدن اثری از هواپیما منجر نشده است.

وی افزود: حوالی ساعت 9:30 الی 9:40 صدای برخورد مهیبی شنیدیم ولی تاکنون در جست و جوهای انجام شده چیزی یافت نشده است.

دهیار کهنگان ادامه داد: در حال حاضر چیزی حدود یک هزار نفر در جست و جوی لاشه هواپیما یا پیکرها هستند، اما تا این لحظه چیزی پیدا نشده است. هلال احمر، اورژانس، پلیس و همه نهادهای مربوطه در منطقه حضور دارند و در حال جست و جو هستند.

  • آمادگی کلوپ سافاری جنوب غرب کشور برای اعزام به منطقه حادثه هواپیما

رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور گفت: ما از حادثه سقوط هواپیما متأثریم و آمادگی همه نوع همکاری را با نیروهای امدادی استان اصفهان و منطقه سقوط هواپیما داریم.

حسین انصاری فرد اظهار کرد: هدف کلوپ و تشکیلات ما کمک به مردم و همراهی مردم است و حادثه اخیر ما را بر آن داشت که اعلام کنیم در حد توان آمادگی همه گونه همکاری را با نیروهای مرتبط با امداد و نجات هواپیما داریم.

وی افزود: منتظر تکمیل اطلاعات از سوی مقامات و مسئولان استانی و منطقه ای هستیم تا با آخرین توان و امکانات به مدد هموطنان بشتابیم.

انصاری فرد تصریح کرد: با توجه به دانش همکاران و سافاری ها به برنامه های امداد و نجات و کمک های اولیه، آمادگی داریم با اعزام نیرو و امکانات در امداد و نجات سهیم باشیم و این کوچکترین کاری است که می توانیم در این حادثه ناگوار برای کاهش ناراحتی و درد و رنج خانواده های هموطنان انجام دهیم.

  • سکوت مسئولان هوایی درباره سقوط هواپیمای یاسوج

صبح امروز یک فروند هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان که تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار محو شد تا بدین ترتیب شایعاتی درباره احتمال سقوط آن مطرح شود که با وجود تایید نکردن هیچ یکی از مقام‌های رسمی هوایی کشور، مشاهدات مردمی و خبرهای آمده حاکی از سقوط این هواپیما است.

این هواپیما که احتمالاً میان ۶۰ تا ۷۰ نفر سرنشین داشته در حوالی سمیرم با برخی مشاهدات مردمی سقوط کرده است.

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مسأله ارائه نکرده‌اند.

پیگیری از شرکت هواپیمایی آسمان نیز نشان می‌دهد که با توجه به برگزاری یک جلسه فوری در این شرکت هیچ یک از مقامات آن هم‌اکنون پاسخگو نیستند.

  • استقرار خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در مهرآباد

از صبح امروز با تایید شدن سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» شماری از خانواده‌های مسافران این پرواز برای دریافت اطلاعات دقیق این حادثه به فرودگاه مراجعه کرده‌ند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام یک مقام آگاه در فرودگاه مهرآباد هم‌اکنون خانواده افراد حاضر در این پرواز در مسجد قدس فرودگاه مهرآباد اسکان داده شده‌اند و برای مدیریت شرایط آنها نیروهای اورژانس نیز در محل حاضر هستند.

به گفته وی، هر چند خبرهای موجود در فرودگاه نیز تفاوتی با آنچه شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌ها مخابره می‌کنند ندارد، اما با توجه به پیش‌بینی حضور خانواده‌های مسافران در حال حاضر فضای این مسجد برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده حدود ۵۰ نفر از اعضای خانواده‌های مسافران پرواز در فرودگاه مهرآباد حاضر هستند.

  • انتشار اسامی مسافران هواپیمای آسمان پس از تایید

اسامی سرنشینان این هواپیما به شرح ذیل است:

ابراهیم جعفری‌سی‌سخت، نرگس خوبانی، علی نجمانی، عزت‌الله حق‌شناس، محمد صداقت‌نژاد، مصطفی رضایی، سیدابراهیم سعادت، محمد سمیعی‌نصرآباد، محسن تقی‌پور، علی زارعی، میلاد علیپور، افشین انصاری، سیدعلی دانشی، سیدطاها دانشی، محمد عیدی‌نیا، علی فرزانه، حمید هداوندخانی، احمد غلامی، مژگان نظری، حسین رستمی، مریم عابدی، احمد انواری، محمد برزگری، رویا داخته، مجید اسلامی، مهدی قرالی، حسن‌رضا قرالی، زیبا گلیپور، زهرا ایمانی‌مهر، عبدالرضا کردی، محمد نجات، محمدصادق نوری، امیر پورشعبان، فهمت صالح‌پروار، بهروز شریف‌کاظمی، پریسا سوهانی، خلیل آهنگران، اردشیر راد، حمید امیری، مهدی جاویدپور، عبدالاحد مرادی، سلمان آذری، کوثر حردانی، محمد کبیریان، علیرضا کالپور، حمید مهدوی

اسامی تیم پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان نیز به شرح زیر است:

١-کاپیتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم کاوه خلیلی
٣-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
٤-مهماندار بهنام رضایی نیارکی

  • نمی‌توان درباره چرایی سقوط هواپیما اظهار نظر کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: هم‌اکنون نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

 «رضا جعفرزاده» با تأکید بر این‌که هواپیمایی آسمان در ۱۴ مایلی فرودگاه از صفحه رادار محو شده است، گفت: کار کارشناسی روی موضوع در حال انجام است و بعد از بررسی همه پارامترها می‌توان در مورد چرایی موضوع اظهارنظر کرد.

وی افزود: اطلاعاتی که من در اختیار شما قرار می‌دهم منوط به اطلاعات دقیقی است که تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می‌کند.

 هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد.

با وجود آن‌که بیش از سه ساعت از حادثه سقوط هواپیما گذشته است، امدادگران به‌علت شرایط نامساعد جوی هنوز به محل دقیق حادثه نرسیده‌اند و لاشه هواپیما را پیدا نکرده‌اند و به‌رغم آن‌که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در یک برنامه تلویزیونی ضمن عرض تسلیت از جانباختن تمامی سرنشینان این هواپیما خبر داده بود، اما مدیر روابط عمومی شرکت آسمان با اشاره به پیدا نشدن لاشه هواپیما اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ تمام سرنشینان این هواپیما را تایید کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان خبر فوت سرنشینان هواپیمای سقوط کرده را نه تایید و نه تکذیب کرد.

«طباطبایی» اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این‌رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ همه سرنشینان این هواپیما را تایید کرد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که شرکت آسمان صبح امروز با قطعی دانستن فوت همه سرنشینان این هواپیما برخورد با کوه را علت اصلی این حادثه اعلام کرده بود. اما برخی رسانه‌ها در خبری بعید اعلام کرده‌اند ممکن است هواپیما با کوه برخورد نکرده باشد و موفق به فرود اضطراری شده باشد که تا زمان پیدا شدن لاشه هواپیما نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد، هرچند که این ایده با مشاهدات شاهدان عینی در تناقض است و همچنین اگر شانسی برای زنده ماندن مسالفران وجود داشت احتمالاً می‌توانستند از طریقی تماس برقرار کنند.

  • در دست نبودن اطلاعی از محل دقیق وقوع حادثه هواپیما

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان در این رابطه گفت: صحبت‌هایی که ما مطرح کردیم مربوط به اظهارات برخی شاهدان عینی است و تا زمانی که تیم امداد در محل حادثه حاضر نشود نمی‌توان به طور دقیق از سرنوشت مسافران این پرواز سخن گفت.

«غفور راستین» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون در منطقه قرار داریم، اما هیچ اطلاعی از محل دقیق حادثه در دست نیست و باید عملیات جست‌وجو انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر بارش باران و برف در منطقه وجود دارد و عملیات جست‌وجو نیز در حال انجام است، اما محل دقیق از حادثه در دست نداریم.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: نزدیک‌ترین پایگاه به منطقه یعنی بیده هم آمبولانس اعزام کرده و یک اتوبوس آمبولانس نیز در منطقه حضور دارد.

  • اعزام نیروهای امدادی از فارس به سمیرم

مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان فارس گفت: 5 نفر از اعضای تیم کوهستان شهرستان اقلید برای کمک به امدادرسانی حادثه‌ی سقوط هواپیما، به سمیرم اعزام شده‌اند.

«مجاوری» اظهار کرد: با توجه به بدی شرایط جوی امکان اعزام تیم‌ها به شکل هوایی و استفاده از بالگرد هنوز وجود ندارد.

او با بیان این‌که هلال‌احمر فارس برای اعزام تیم‌های جست‌وجو و کوهستان به منطقه آمادگی کامل دارد، گفت: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در شهرستان‌های سپیدان، ممسنی، آباده و رستم که به منطقه‌ی حادثه نزدیک‌تر هستند، که در آماده‌باش کامل هم هستند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر فارس نیز از آمادگی کامل نیروهای این جمعیت برای امدادرسانی خبر داد.

«فیض‌الله جعفری» تأکید کرد که از زمان اعلام وقوع حادثه، مراتب برای آمادگی کامل نیروها، اعلام شده است.

طی یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از یاسوج به مقصد تهران در حرکت بود، در نقطه‌ی کوهستانی سمیرم دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

براساس گزارش‌ها این هواپیما دارای بیش از 65 سرنشین بوده است.

  • اعزام 11 آمبولانس کهگیلویه و بویراحمد به منطقه هواپیمای حادثه‌دیده

مدیرکل علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طی حادثه برخورد هواپیما با کوه دنا 11 آمبولانس کمک‌دار به منطقه وقوع حادثه اعزام شده است.

دکتر «اورنگ ایلامی» اظهار کرد: مدیر شبکه بهداشت دنا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تیمش برای کمک اعزام شده‌اند. همه تیم‌های امداد و نجات اعزامی در مرکز بهداشت و درمانی پادنا مستقر شده و در حال همکاری هستند.

وی افزود: به علت بدی هوا امکان اعزام بالگرد به منطقه حادثه وجود ندارد، چون منطقه صعب‌العبور است.

«سیدعلی وفایی‌مقدم»، مدیر کل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با بیان این‌که پرواز «تهران ـ یاسوج» پشت کوه دنا سقوط کرده است، اظهار کرد: تاکنون مه‌آلودگی اجازه پیدا شدن هواپیمای حادثه‌دیده را نداده و تیم‌های مدیریت بحران به منطقه اعزام شده‌اند. ستاد بحران آماده‌باش است.

  • شنیده شدن صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا توسط محلی‌ها

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد محلی در منطقه صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا را شنیده‌اند.

«اصغر سلیمی» در خصوص سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج»،اظهار کرد: هنوز اطلاعات کاملی از علل سقوط این هواپیما نداریم اما چیزی که مشخص است این هواپیما با 66 سرنشین در منطقه برفی پادنای سمیرم سقوط کرده است. تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: هنوز اطلاعات کافی از علل سقوط هواپیما نداریم اما تیم‌های امدادی به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

  • اعزام پایگاه‌های «دهقان»، «شهرضا» و سمیرم به منطقه سقوط هواپیما

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: دقایقی پیش محل دقیق سقوط هواپیما به اطلاع ما رسیده است که به محض متوجه شدن مکان دقیق حادثه بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شده است.

«محسن مومنی» اظهار کرد: منطقه سقوط هواپیما پادنای سمیرم است و همه مراکز نزدیک به این منطقه به حالت آماده‌باش هستند و اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های دهقان و شهرضا و سمیرم از لحظه وقوع حادثه به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان در آماده‌باش است و بی‌تردید با حضور بالگردها در منطقه ابعاد حادثه مشخص‌تر می‌شود.

  • علت سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» هم‌چنان نامشخص

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: هیچ اطلاعی از علت سقوط این هواپیما در دست نیست.

«رضا معمار» در خصوص سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» گفت: هنوز هیچ اطلاعی از علت سقوط این هواپیما در دست نیست.

وی با بیان این‌که محل دقیق سقوط این هواپیما مشخص نشده است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان این‌که همچنان آمار دقیقی از شمار افراد حضورداشته در هواپیما نداریم، تصریح کرد: با استناد به اخبار خبرگزاری‌ها این هواپیما 60 سرنشین داشته است اما هم‌چنان آمار دقیقی از این پرواز در دست نیست.

  • آماده‌باش نیروها برای پوشش امدادی حادثه سقوط هواپیما

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از زمان اعلام وقوع حادثه‌ی سقوط هواپیما در سمیرم، نیروهای امدادی این مرکز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

«محمدجواد مرادیان» گفت: بلافاصله پس از اعلام خبر سقوط هواپیمای آسمان در سمیرم، گشت هوایی اورژانس در منطقه آغاز شده است.

او با اشاره به بدی شرایط آب و هوایی منطقه خاطرنشان کرد: تا این لحظه نقطه‌ی دقیق سقوط مشخص نشده و هیچ اعلام نیازی برای اعزام نیرو نداشته‌ایم.

مرادیان تصریح کرد: نیروها و تجهیزات امدادی استان فارس برای ارائه هرگونه کمک در ابعاد امدادی و اورژانسی و پزشکی آماده است.

  • امدادرسانی دشوار به هواپیمای حادثه‌دیده در سمیرم

رئیس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شرایط امدادرسانی در سمیرم با توجه به وزش باد دشوار است.

«حسن خدابخش» در خصوص شرایط آب و هوای سمیرم اظهار کرد: امروز سمیرم با شرایط وزش باد شدید رو به رو است. در ساعت قبل وزش باد با 35 نات و هم اکنون با 27 نات در حال وزش است. ممکن است با توجه به وزش باد شدید امداد رسانان با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان این‌که آسمان سمیرم ابری است، گفت: ابر های موجود در هوای سمیرم ضخیم است، اما باعث برخورد بالگردها با کوه نمی‌شوند.

خدابخش افزود: وزش باد شدید ممکن است برای امدادرسانی در این منطقه ایجاد مشکل کند. هم‌چنین امواج کوهستان نیز بالگردها را به سمت پایین می‌کشد و این شرایط را دشوارتر می‌کند.

  • آماده‌باش اورژانس‌های منطقه سقوط هواپیما ای تی آر و اعزام بالگرد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده هواپیما ای تی آر در مسیر «تهران - یاسوج» در کوه‌های سمیرم سقوط کرده و منطقه به‌طور کامل مشخص نشده است.

«غفور راستین» اظهار کرد: هم‌اکنون با بالگرد عازم منطقه هستیم و همه اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده‌باش در آوردیم.

وی یادآور شد: چون هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بر روی منطقه پرواز کنیم.

  • اعزام پایگاه‌های دهقان و شهرضا و سمیرم به منطقه سقوط هواپیما

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: دقایقی پیش محل دقیق سقوط هواپیما به اطلاع ما رسیده است که به محض متوجه شدن مکان دقیق حادثه بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شده است.

«محسن مومنی» اظهار کرد: منطقه سقوط هواپیما پادنای سمیرم است و همه مراکز نزدیک به این منطقه به حالت آماده‌باش هستند و نهادهای امدادرسانی اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که پایگاه‌های دهقان و شهرضا و سمیرم از لحظه وقوع حادثه به منطقه اعزام شده‌اند، خاطر نشان کرد: همه استان اصفهان به حالت آماده‌باش درآمده است و بی‌تردید با حضور بالگردها در منطقه ابعاد حادثه مشخص‌تر خواهد شد.

  • اعزام بالگرد به محل سقوط هواپیمای ای آر تی

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: طبق آخرین اطلاعات ارایه شده هواپیما «تهران - یاسوج» در کوه‌های سمیرم سقوط کرده و منطقه به طور کامل مشخص نشده است.

«غفور راستین» اظهار کرد: هم‌اکنون با بالگرد عازم منطقه هستیم و همه اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده‌باش در آوردیم.

وی افزود: چون هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

  • اعلام آماده‌باش فرودگاه «یاسوج» در نخستین لحظات وقوع حادثه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرواز «تهران - یاسوج» ناپدید شده است.

«سیدمحمد کاظم نظری» افزود: پرواز هواپیمای ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده است و تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات حادثه در دسترس نیست.

 فرودگاه یاسوج در آماده‌باش کامل است. این هواپیما هر روزه یک پرواز از تهران به یاسوج و بالعکس دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفته است: بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

«علاءالدین بروجردی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

وی یادآور شد: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

کد خبر 398706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha