همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون برای پیگیری فوت کاووس سیدامامی وبازداشت فعالان محیط زیست خبر داد و در عین حال گفت که فراکسیون امید به دنبال ارجاع این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ است.

به گزارش ايسنا، بهرام پارسایی با اشاره به جلسه هیئت رئیسه فراکسیون امید اظهار کرد: در این جلسه اعضای فراکسیون محیط زیست گزارش مفصلی از روند اقدامات این فراکسیون در مورد فوت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست ارائه کردند و مقرر شد کمیته‌ای در فراکسیون امید برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

وی افزود: اعضای این کمیته آقایان تابش، حسین زاده، وکیلی، کاظمی و بنده هستیم که قرار است با خانواده های بازداشت شدگان ملاقات کنیم و با مسئولین ذیربط نیز جلساتی برگزار کنیم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ همچنین گفت: فراکسیون امید به دنبال ارجاع این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ است. در این زمینه هم خانواده‌ها می توانند شکایت خود را به کمیسیون اصل ۹۰ ببرند و هم نمایندگان می توانند در این زمینه طرح موضوع کنند که در هر حال موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ قابل بررسی است.

پارسایی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون در موارد مربوط به اداره امور زندانها اظهار کرد: با بروز جریانات اخیر نیاز به اصلاح قانون، احساس می شود. به ویژه اینکه متولیان امر باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشند و این روند هم قانونی باشد در واقع ما نیازمند اصلاح روش مدیریتی زندانها و هنچنین نظارت پذیرتر کردن نهادهای مربوطه هستیم.

سخنگوی فراکسیون امید یادآور شد: امیدواریم کمیته چهار نفره ای که از سوی رئیس‌جمهور برای پیگیری موضوع فعالان محیط زیست انتخاب شده اند هرچه سریعتر وارد عمل شوند و به افکار عمومی پاسخ دهند. ما هم به سهم خود در مجلس پیگیر این موضوع هستیم چراکه معتقدیم چنین مواردی بی شک نفعی برای نظام ندارد بلکه به ضرر نظام است و باعث خدشه وارد شدن به ارکان نظام می‌شود. برهمین اساس دغدغه های جدی در فراکسیون امید وجود داشت که به دنبال پیگیری آن هستیم.

 

کد خبر 398652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha