همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ آغاز می‌شود و مهلت آن تمدید نخواهد شد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ ادامه خواهد یافت.

  • مهلت جذب اعضای هیات علمی تمدید نمی‌شود

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: باتوجه به تاخیر پیش آمده در برنامه جدول زمانی فراخوان، این مهلت تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت کنند، باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور ۹۷ برگزار می‌شود، آماده کنند.

  • دانشجویان قبل از دفاع از پایان‌نامه نمی‌توانند متقاضی جذب شوند

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان‌نامه خود نمی‌‎توانند متقاضی عضویت هیأت علمی شوند و ثبت تقاضای آنان بلا اثر است. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی هستند از شرکت در فراخوان قبل از استعفا محرومند.

  • اجازه ندهید مساله جذب بورسیه‌ها به چالش تبدیل شود

رضوان طلب اعلام کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها آن است که در حل مسئله بورسیه‌ها مسئولین وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسئله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود.

وی خطاب به دانشگاه‌ها افزود: تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هر گونه بدبینی و پیش‌داوری نسبت به آنان سهیم کنید.

رضوان طلب افزود: البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیأت علمی وجود داشته باشد ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذاری دولت برای بورس دادن به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود.

وی افزود: حتی دانشگاه‌ها و موسساتی که به آنان جایابی نداده‌اند اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکید کرد: اراده وزیر علوم و سایر بخش‌های وزارت متبوع در مورد بورسیه‌ها به صورت قاطع بر همین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای هیأت اجرایی جذب و مسئولین دانشگاه‌ها و موسسات می‌خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.

کد خبر 398580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha