مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مصر تصمیم دارد بیشتر از همیشه از انرژی خورشید به عنوان منبع برق استفاده کند،از این رو به سرعت درحال تکمیل بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان است، نیروگاهی که به زودی و تا سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

براساس گزارش رويترز، یکی از اولين دستگاه‌های تولید انرژی خورشیدی در جهان اولين بار در سال 1913 توسط فرانک شومن در محله المعادی قاهره نصب شد، فردي كه پيش‌بيني كرد شمال آفریقا در آینده به مركز انرژی خورشیدی سياره زمین تبدیل خواهد شد.

اكنون اين‌طور به نظر مي‌آيد دولت مصر تصميم دارد پیش‌بینی اين پژوهشگر و مخترع آمریکایی را به واقعيت تبديل كند از اين رو است كه تعداد زيادي متخصص و کارگر در نزدیکی سد معروف اسوان در جنوب مصر شبانه‌روز در حال ساختن نیروگاهی هستند که قرار است در سال آینده میلادی کار خود را آغاز کند.

ظرفيت تولید این نیروگاه معادل 1650 مگاوات خواهد بود، يعني برابر ظرفيت توليد نيروي یک نیروگاه هسته‌ای بزرگ؛ و همچنين بزرگ‌ترین نيروگاه خورشيدي خواهد بود كه تاكنون در جهان بنا شده‌است،‌به شرطي كه مصر بتواند طبق برنامه پيش از آمریکا و هندوستان که در حال تهیه مقدمات ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی قوی‌تری هستند، نيروگاه خود را به بهره‌برداري برساند.

از آنجا که مصر روی کمربند خورشيدی زمین واقع شده، نيروي بالقوه بالايي برای تولید انرژی خورشیدی دارد. متوسط تابش ساليانه خورشيد در این کشور بین 2000 تا 3200 کیلووات‌ساعت بر متر مربع است. اين درحالي است كه درحال حاضر مصر و جمعيت 90 ميليوني‌اش تنها 10 درصد از برق خود را از محل انرژي خورشيدي تامين مي‌كند، روندي كه قرار است تا سال 2022 به 20 درصد و تا سال 2035 به 37 درصد افزايش پيدا كند.

کد خبر 398495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha