جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه تیت بریتانیا برای نخستین بار از سال ۱۹۴۷ مجموعه‌ای از آثار ونسان ون‌گوگ را در لندن به نمایش می‌گذارد

Van Gough

شهری که نقاش نامدار هلندی در آغاز دهه سوم عمر خود در آن زندگی می‌کرد و برخی نقاشی‌هایش رابطه او را با این شهر و بریتانیا به تصویر کشیده‌اند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، در اين نمايشگاه 40 اثر از ون‌گوگ بهار 2019 در لندن به نمايش درمي‌آيد؛ از جمله «شب پرستاره بر فراز رن» كه سپتامبر 1888 خلق شده و از موزه اورسي در پاريس مي‌آيد و يكي از تابلوهاي آفتابگردان كه از نشنال گالري به امانت گرفته شده است. ون‌گوگ بيست و چند ساله بود كه اتاقي در جنوب لندن گرفت و خيلي زود به مركز انگلستان دل باخت.

نابغه هلندي در ژانويه 1874 نامه‌اي به برادرش تئو نوشت كه در بخشي از آن چنين آمده است: «همه چيز اينجا خوب پيش مي‌رود. خانه‌اي خوب دارم و بسيار از ديدن لندن و شيوه زندگي انگليسي و خود انگليسي‌ها لذت مي‌برم. اينجا طبيعت و شعر و هنر را كنار هم دارم و اگر اين چيزها كافي نيست، پس چيست؟» نمايشگاه تيت بريتانيا داستان ون‌گوگ جوان را روايت خواهد كرد؛ يك كارآموز هنر و شيوه‌هايي كه لندن به او آموخت تا مسيرهايي تازه از زندگي، هنر و عشق كشف كند.

به گفته مديران تيت، تعداد تابلوهايي كه در نمايشگاه ون‌گوگ روي ديوار مي‌رود، بيش از 40 خواهد بود تا به اين ترتيب بزرگ‌ترين نمايشگاه آثار اين هنرمند شهير در يك دهه اخير در بريتانيا شكل بگيرد. موزه‌هايي در آمستردام و اوترلو در هلند و موزه دولتي هنرهاي زيباي پوشكين در مسكو هم آثار ون‌گوگ را براي نمايش در نمايشگاه لندن امانت مي‌دهند. تيت پيش از اين يك بار اندكي پس از پايان جنگ جهاني دوم ميزبان آثار ون‌گوگ بوده است.

نمايشگاهي كه سال 1947 در تيت لندن برگزار شد، نقشي بسيار مهم در شناساندن ون‌گوگ به مخاطبان و هنردوستان بريتانيايي داشت. نمايشگاه تازه با نام «ون‌گوگ و بريتانيا» از 27 مارس تا 11 اوت 2019 برگزار مي‌شود. ونسان ون‌گوگ تابستان 1890 در 37 سالگي در فرانسه از دنيا رفت.

کد خبر 398425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha