همشهری آنلاین: دیدار حسن روحانی طی سخنانی در نماز جمعه حیدر‌آباد هند با بیان اینکه راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی نداریم، گفت: راه نجات مسلمانان اتحاد و برادری است.

روحانی

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نماز جمعه حیدرآباد هند اظهار داشت: اگر ما مسلمانان با هم متحد بودیم، رییس جمهور آمریکا جرات نمی‌کرد بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند، اگر همه با هم متحد بودیم، رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی‌کرد که هر روز به حقوق مسلمانان تجاوز کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و دولت ایران معتقد است راهی جز وحدت، اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد، ادامه داد: برادران مسلمان، راه نجات ما این است که همه ما تمام فرقه های اسلامی را به رسمیت بشناسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم، گفت: به تمام مسلمانان و تمام انسانها در سراسر جهان احترام بگذاریم چراکه قرآن به ما می گوید شما مسلمانان باید جوری رفتار کنید که برای همه جهانیان الگو شوید.

روحانی تصریح کرد: دیگران می‌خواهند مسلمانان را تحقیر کنند، ولی ما مسلمانان در طول تاریخ دارای علم و تمدن و عظمت بوده‌ایم و آینده جهان از آنِ ما خواهد بود. معتقدیم نور اسلام خاموش نخواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما شیعه و سنی و ما فرق مختلف اسلامی یک هدف داریم و آن نام بلند پیامبر(ص) است در جهان. مهمترین وظیفه ما ایجاد مهربانی بین مردم است.

کد خبر 398396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha