همشهری آنلاین: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در جمع نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدرآباد گفت: در سفر خود به این کشور حامل پیام برادری و دوستی ملت ایران به ملت بزرگ هندوستان است.

روحانی هند

به گزارش ایرنا؛ وی در سخنرانی خود در جمع علمای حیدرآباد با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی بی شمار دو ملت گفت: روابط بین ایران و هندوستان ورای روابط سیاسی و اقتصادی است.

وی در ادامه به فلسفه ایجاد مذاهب برای انسان ها پرداخته و گفت ادیان برای ترویج خوبی ها و حذف مفاسد آمده اند و بنابراین وظیفه علمای دینی و مسلمانان در ترویج پیام اسلام سنگین است.

روحانی با تاکید بر اینکه 'پیام ملت ایران، دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هند است، گفت: ایران خواهان روابط صمیمانه تر و نزدیکتر با هند در تمام زمینه های ممکن است.

وی با تحلیل تلاش های استعمارگران برای سواستفاده از مذاهب برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان افزود: از نظر اسلام، همه برای استقرار خوبی ها در روی زمین و برای از بین بردن بدی ها و مفاسد به پیروی از قران و پیامبر اسلام (ص)در روی زمین مسولیت داریم.
وی افزود: فرامین اسلامی فرادینی است؛ پیامبر اسلام (ص) فرمود اگر مظلومی طلب کمک کند و یاری اش نکنید، در مسیر اسلام نیستید.

روحانی گفت: مسلمانان با هم برادرند و اسلام برای سعادت همه انسانها است.

وی افزود: استعمارگران رابطه ای غیر منصفانه با جوامع اسلامی ایجاد کردند؛ منابع آنها را بردند و فرصت توسعه ندادند.

روحانی در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی روز پنجشنبه به دعوت «نارندرا مودی »نخست وزیر هند برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد هند شد و سفر خود را از حیدرآباد آغاز کرد.

کد خبر 398379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha