همشهری آنلاین: ریچل وایس که سال‌هاست با آخرین بازیگر نقش جیمز باند زندگی می‌کند، از مخالفان جدی و سرسخت خلق یک جیمز باند زنانه است و می‌گوید زنان باید داستان خودشان را داشته باشند.

ریچل وایس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، ستاره بریتانیایی هالیوود که این روزها «بخشش» را روی پرده سینماهای جهان دارد، وقتی اوایل دهه سوم زندگی وارد اصلی‌ترین پایگاه فیلمسازی دنیا شد، با سلما هایک مقایسه می‌شد. هر چند او راه خود را خیلی زود از ستاره 51 ساله مکزیکی جدا کرد و خودش تبدیل به ستاره‌ای شد که تا فتح جایزه اسکار و دیگر جوایز مهم دنیای سینما پیش رفت. آخرین هنرنمایی او «بخشش» جیمز مارش در کنار کالین فرث است.

وایس که با «باغبان وفادار» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد، سال 2011 با دانیل کریگ ازدواج کرد تا یکی از مشهورترین زوج‌های سینمایی جهان شکل بگیرد. او به واسطه نزدیک به یک دهه زندگی با بازیگر نقش جیمز باند شاید بهترین کسی باشد که بتواند درباره تولید فیلمی با حضور بازیگران زن در نقش مامور مخفی 007 نظر بدهد. نکته اینجاست که برخلاف بسیاری از کارشناسان و ستاره‌های سینما، وایس به شدت با این نظریه مخالف است.

او می‌گوید: «اصلا دوست ندارم یک روز بازیگر زن را جای جیمز باند ببینم. زنان آنقدر ارزش دارند که داستان‌های خودشان را داشته باشند و یک قهرمان اصیل خلق کنند.» این در حالی است که برخی معتقدند اگر یک روز چنین اتفاقی بیفتد، خود وایس 47 ساله می‌تواند از گزینه‌های درخشش در نقش جیمز باند باشد. به این ترتیب، کریگ و وایس نخستین و تنها زوج تارخ سینما خواهند بود که تجربه ایفای نقش مامور مخفی 007 را در کارنامه ثبت کرده‌اند.

«بخشش» همان فیلمی است که جنازه یوهان یوهانسن، آهنگساز نامدارش چند روز پیش در هتل محل اقامت او در برلین پیدا شد. داستان درباره ماجرای واقعی دریانوردی است که تلاش‌هایش برای به پایان رساندن یک رقابت قایق‌سواری، به اتفاق‌هایی فاجعه‌بار ختم می‌شود.

کد خبر 398346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha