ماموران پلیس آگاهی پایتخت در عملیاتی ۴۸ ساعته، موفق شدند ۱۳۵ تبهکار را که در قالب ۲۹ باند فعالیت می‌کردند دستگیر کنند.

حوادث

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در پلیس آگاهی پس از 2هفته اقدامات اطلاعاتی، در نهایت موفق شدند 135تبهکار را دستگیر کنند. این افراد در قالب 29باند زورگیری، سرقت، قاچاق، جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند که 40نفر از این افراد دستگیرشده سارق، زورگیر و کیف‌قاپ بودند.

وی ادامه داد:‌ 36 نفر نیز سارق اماکن، مغازه و منازل بودند که در قالب 9باند فعالیت داشتند. همچنین 29نفر سارق خودرو، موتور و لوازم خودرو بودند. برخی نیز در زمینه جعل و کلاهبرداری و قاچاق فعالیت داشتند که همگی دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: بیش از 80نفر از تبهکارانی که دستگیر شده‌اند از سارقان حرفه‌ای هستند که چندین سابقه کیفری دارند. ضمن اینکه 17نفر از افراد دستگیر شده از مجرمانی بودند که پس از گرفتن مرخصی دیگر به زندان برنگشته یا تحت تعقیب پلیس بودند.

این تنها دستاورد طرح پلیس نبود چرا که مأموران 17جاعل و کلاهبردار را به همراه 13نفر که در قالب شرکت‌های هرمی فعالیت می‌کردند دستگیر کردند. این افراد با وعده استخدام و پولدارشدن در زمان کوتاه، جوانان زیادی را فریب داده و آنها را به عضویت شرکت‌های هرمی درآورده بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس در شمال تهران دستگیر شدند.

سردار رحیمی در ادامه درباره عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: پلیس بر این موضوع نیز نظارت دارد و اقدامات مختلفی انجام شده است. به‌طوری‌که همکاران ما موفق شده‌اند محموله‌های مختلف قاچاق پوشاک، دارو، لوح فشرده، لوازم خانگی و... به ارزش 6میلیاردتومان را کشف و ضبط کنند. علاوه بر این یک باند بزرگ وارد‌کننده گوشی‌های قاچاق منهدم و از اعضای آن 900دستگاه گوشی موبایل کشف شد.

کد خبر 398344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha