همشهری آنلاین: روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که ۳۴۰ داعشی در محور ادلب ـ حما به دام نیروهای مخالف دولت بشار اسد افتاده و در نهایت تسلیم شدند.

 رسانه ترک: ۳۴۰ داعشی به اسارت نیروهای مخالف دولت سوریه در آمدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، 340 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در مسیر ادلب ـ حما توسط نیروهای مخالف دولت بشار اسد موسوم به ارتش آزاد سوریه محاصره شده و در نهایت از بیم کشته شدن، تسلیم این نیروها شدند که در میان آنها 80 زن حضور دارند.

به نوشته این رسانه، مدت هاست که عناصر داعشی به مناطق تحت کنترل ارتش به اصطلاح آزاد سوریه نفوذ کرده و اقدامات خرابکارانه ای را انجام می دادند به طوری که پایگاه های نظامی و نقاط دیده بانی ارتش ترکیه در ادلب نیز از حملات عناصر این گروه تروریستی مصون نبود.

ینی شفق اضافه کرد: چندی پیش نیز 23 داعشی پیش از حمله تروریستی به پایگاه تفتناز متعلق به نیروهای مسلح ترکیه در ادلب دستگیر شدند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: بر اساس اطلاعات دریافتی از نیروهای ارتش آزاد سوریه، دستگیر شدگان داعشی در اعترافات خود اذعان کرده اند که برای حمله به پایگاه های نظامی ترکیه در ادلب از دولت سوریه کمک دریافت می کردند.

به گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته میلادی، نیروهای گروه تروریستی داعش با کمک گروه های کُرد سوری و طبق توافق پنهانی با آمریکا، از شهر رقه خارج و به نقاطی امن در سوریه، عراق، اردن و بعضی از کشورهای اروپایی منتقل شدند تا در مواقع لازم در راستای اهداف ایالات متحده به کار گرفته شوند.

بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، گروه تروریستی داعش در توافقی پشت پرده با آمریکا متعهد شده بود که در مقابل خروج امن یکهزار و 300 عضور این تشکیلات تروریستی از شهر رقه، کنترل منابع نفتی جفرا در منطقه دیرالزور را به نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د که موردحمایت آمریکا هستند، واگذار کند.

به نوشته این رسانه ها، مذاکرات نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی داعش بر عهده برت مک گورک نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با داعش بود.

ارتش به اصلاح آزاد سوریه متشکل از نیروهایی از گروه های مختلف مخالف دولت سوریه و مورد حمایت دولت آنکارا است که در کنار ارتش ترکیه در عفرین علیه نیروهای کُرد سوری می جنگد.

کد خبر 398340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha