همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این‌که جامعه پزشکی برای احقاق حق خود به کارهای غیر عادی متوسل می‌شود را به هیچ عنوان قبول ندارم.

رییس کمیسیون بهداشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دكتر علي نوبخت با اشاره تجمع گروهی از رادیولوژیست‌ها در اعتراض به مفاد بخشنامه وزارت بهداشت در مقابل ساختمان این وزارتخانه گفت: بر اساس قانون اساسی هر انجمن، گروه و فردی اگر حرف حقی دارد می‌تواند نوشته و آن را به زبان بیاورد، اما نحوه بیان مسائل و مشکلات جامعه پزشکی باید از طریق انجمن‌ها و مجاری قانونی باشد و اعتراض مقابل مجلس یا وزارت بهداشت برای احقاق حق که به قول معروف اعتراض‌های کف خیابانی هستند، مجاری قانونی نیست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، افراد می‌توانند حق خود را طلب کنند اما شان جامعه پزشکی با عوام کاملا متفاوت است، رادیولوژیست‌ها باید به جای رفتن به خیابان‌ و تجمع در مقابل مجلس و وزارت بهداشت با گفت‌وگو، منطق و از مجاری قانونی کار خود را پیش ببرند.

نوبخت با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی بر اساس قانون کار رسیدگی به مشکلات جامعه پزشکی را بر عهده دارد، تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه رسیدگی به مشکلات پزشکان در صنف‌های مختلف را بر عهده دارد و هیئت مدیره انجمن‌ها باید با برگزاری جلسه با مسئولان نظام پزشکی و مدیران ذیربط وزارت بهداشت مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این موضوع که جامعه پزشکی برای احقاق حق خود به کارهای غیر عادی متوسل می‌شود را به هیچ عنوان قبول ندارم، کمیسیون بهداشت در وهله نخست به صورت مستقیم ورود پیدا نکرده ولی ناظر بر مسئله بود؛ اگر کسی در این گونه مسائل دخالت نکند ما ورود پیدا می‌کنیم.

کد خبر 398339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha