چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

رئیس‌جمهور، اراده، اطمینان، نشاط و امید به آینده را اساس پیشرفت دانست و با تأکید بر اینکه مدیرانی باید بمانند که به آینده امید صددرصدی دارند، اظهارداشت: انسجام و وحدت مردم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا زمانی که این انسجام و وحدت هست، هیچ قدرت خارجی‌ای کاری از پیش نخواهد برد.

روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران مؤسسات مالی و اعتباری با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: باوجود برخی مشکلات، مردم با قوت مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را طی می‌کنند و امروز هم اگر از مردم سؤال شود، در مقابل دخالت بیگانگان، اختناق یا استبداد، باز هم با 98.2درصد به جمهوری اسلامی، رأی می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه وظایف سخت و سنگینی در قبال انقلاب اسلامی، مردم ایران و نظام بر عهده داریم، اظهار داشت: وقتی که براساس قانون اساسی، مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفتیم، بار بسیار سنگینی بر دوش‌مان قرار گرفته و باید تلاش خود را انجام دهیم تا این مسئولیت را به درستی به انجام برسانیم. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اراده، نشاط و امید به آینده از پایه‌های اصلی پیشرفت کشور است، گفت: مدیرانی باید سر کار بمانند که به آینده امید دارند. ما کاملاً به آینده کشور امیدواریم و می‌توانیم کشورمان را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

وی با طرح این سؤال که چرا همه دنیا درخصوص برجام در برابر ترامپ ایستادند، اظهار داشت: بی‌تردید اگر نظام و آینده کشورمان مستحکم نبود، بیش از 190کشور جهان روبه‌روی ترامپ نمی‌ایستادند و این ایستادگی نشانه اعتماد جهان به این نظام، ملت و دولت است چرا که آنها در مسیری که می‌خواهند قرار بگیرند، محاسبات لازم را انجام می‌دهند و بی‌دلیل تمام حیثیت و توان سیاسی خود را هزینه نمی‌کنند.

روحانی اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم ریسک اعتباری ایران بیش از 7درصد بود و امسال به 5درصد رسیده است و این نیز نشانه‌ای از افزایش اعتماد جهانی به کشورمان است و سایر شاخص‌ها نیز همین روند اعتماد جهانی را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور در ادامه، اشتغال را از مهم‌ترین مطالبات مردم دانست و با تأکید بر اینکه در سال آینده باید حرکت فوق‌العاده‌ای در مسیر اشتغال‌زایی انجام شود، گفت: در رابطه با اشتغال روستایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موظف است تمام منابع پیش‌بینی شده برای اشتغال روستایی را تا پایان تیرماه سال آینده، اختصاص دهد.

روحانی افزود: از امروز تا پایان سال 97، سهم بیمه کارفرمایان هر کارگاهی که در چارچوب طرح تکاپو، نیروی کار جذب کرده و آموزش دهد، برعهده دولت خواهد بود. در این زمینه بیمه حوادث را هم دولت برعهده می‌گیرد. بی‌تردید با اشتغال روستایی و توجه به آموزش حین کار، می‌توان تحول بزرگی در زمینه اشتغال ایجاد کرد. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:

توجه به اشتغال در فضای مجازی می‌تواند واسطه‌های مضر و هزینه حمل‌ونقل و تأخیر در چرخه تولید و خدمات را حذف کند و باعث شود تا جنس و محصول ارزان به‌دست مردم برسد. رئیس‌جمهور همه مسئولان اجرایی و استانی را به تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، توصیه کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد 100هزار شغل برای سال97، پیش‌بینی شده است.

روحانی در ادامه به برنامه دولت برای اصلاح بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: دولت زمین‌های فراوانی در سراسر کشور دارد و طبق قانون تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، زمین‌هایی که در اختیار دارند را باید برای ساخت مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامت و زندگی مردم است، گفت: به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20درصد زیر بنای بیشتر تحویل می‌شود. طرح بازآفرینی شهری برنامه اساسی دولت برای مسکن خانه‌اولی‌ها، صیانت از جان و سلامت مردم و نوسازی محله‌های کهنه و فرسوده است.

کد خبر 398329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha