همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت از برخورد با اخلالگران بازار ارز خبر داد و گفت: از صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن تاکنون ۱۰ صرافی پلمب شده و ۱۶ صرافی نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند و یکی از اخلال‌گران ارزی نیز دستگیر شده است.

دستگیری دلالان ارز

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی ظهر امروز در عملیات دستگیری مخلان بازار ارز اظهارکرد: مأموران پلیس آکاهی عملیات برخورد با مخلان بازار ارز را در دستورکار قراردادند.

به گفته وی، این عملیات با هماهنگی بانک مرکزی و مأموران پلیس تهران انجام شده است و در جریان آن کارشناسان بانک مرکزی وارد بازار ارز شده و مجوز صرافی‌ها و عرضه‌کنندکان ارز را بررسی و در ادامه مأموران با نظر کارشناسان اقدام به برخورد با فروشندگان غیرمجاز و پلمپ صرافی‌های متخلف کردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این عملیات از صبح امروز کلید خورد و تاکنون 10 صرافی پلمب شده و 16 صرافی نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین تاکنون 90 دلال نیز دستگیر شدند که تعدادی از آنها جزو سرشاخه اصلی بازار غیرمجاز ارز بودند.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در طول اجرای طرح قیمت ارز حدود 100 تومان کاهش یافت و بیش از 500 هزار انواع ارز کشف شد.

وی افزود: پاتوق‌ها و محل‌های استقرار دلالان ارز شناسایی خواهد شد و حضور پلیس در پاتوق‌های شناسایی شده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این عملیات با پشتیبانی اطلاعاتی یک ماهه انجام شد و در همکاری مشترک میان مأموران پلیس امنیت، پلیس آگاهی، یگان امداد، بانک مرکزی، دستگاه قضا، سازمان تعزیرات و ... در سه نقطه از مراکز عرضه دلار و ارز در خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه میدان به مرحله اجرا درآمد.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلال‌ها ارتباطی با بانک مرکزی داشتند یا خیر؟ اظهار کرد: ما اطلاعی از این موضوع نداریم اما شیوه این دلال‌ها اینگونه بود که عصرها و هنگام تثبیت قیمت دلار و مشخص بودن نرخ آن، آن را با قیمت بالاتر برای صبح روز بعد پیش خرید می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه برخی با سوء استفاده از کارت‌های ملی‌ افراد مختلف اقدام به خرید ارز کردند گفت: اداره 28 معاونت مبارزه با جرایم ویژه اقتصادی در حال بررسی این موضوع است.

رحیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دلال‌ها از بازار ارز جمع‌آوری شده‌اند، گفت: استقرار مأموران ما در محدوده منوچهری، پاساژ افشار و سبزه میدان نه تنها تا شب عید؛ بلکه پس از آن نیز و تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین درخواست‌ها برای برخورد با مخلان بازار ارز از طرف دولت و بانک مرکزی مطرح شده بود، درباره اینکه آیا پلیس می‌تواند این دلال‌ها را بدون همراه داشتن ارز دستگیر کند؟ گفت: همراه داشتن یا نداشتن ارز بیشتر در حوزه فعالیت عوامل تعزیرات تاثیرگذار است و پلیس با توجه به ادله و شواهدی که دارد و همچنین مجوز دستگاه قضا نیازی ندارد که حتما برای دستگیری، دلالان را همراه با ارز دستگیر کند.

رحیمی درباره اینکه آیا "جمشید بسم الله" نیز در این عملیات دستگیر شده یا خیر؟ گفت: فردی به نام «س» که جایگزین این فرد شده بود در عملیات امروز دستگیر شد.

رییس پلیس پایتخت کشور درباره اینکه آیا افراد دستگیر شده سابقه کیفری نیز داشته‌اند، گفت: برخی از این افراد سابقه دار هستند.

  • کاهش 100 تومانی قیمت ارز با عملیات چند دقیقه‌ای پلیس

وی درباره تغییرات قیمت ارز با اجرای این عملیات گفت: همانطور که گفتم در عرض چند دقیقه از اجرای این طرح قیمت ارز حدود 100 تومان کاهش یافت اما همین قیمت فعلی نیز مشتری چندانی ندارد.

سردار رحیمی درباره اینکه آیا پلیس بر عملکرد دلالان ارز در فضای مجازی نظارت دارد یا خیر؟ اظهارکرد: پلیس فتا نیز در کارگروهی که به همین منظور تشکیل شده است حضور دارد و این فضا را رصد می‌کند.

کد خبر 398316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha