چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: «تام هنکس» در اقتباس نمایشی «هنری چهارم» هنرنمایی می‌کند.

نمایش

به گزارش ایسنا، «ورایتی» نوشت: «تام هنکس» و «ریتا ویلسون» در نمایش اقتباسی «هنری چهارم» در لس‌آنجلس ایفای نقش می‌کنند.

مرکز «شکسپیر» لس‌آنجلس این نمایش را به روی صحنه می‌برد که از تاریخ ۵ ژوئن تا ۱ جولای، ۲۴ اجرا خواهد داشت.

«هنکس» بازیگر اسکاری فیلم‌هایی چون «فارست گامپ» و «مسیر سبز»، در این اثر نمایشی نقش کمدی «سِر جان فالستاف» را بر عهده دارد. «دنیل سالیوان» کارگردان برنده جایزه «تونی»، برای ساخت این نمایش، دو بخش اول و دوم «هنری چهارم» را با هم ترکیب کرده است.

این نمایش که تهیه‌کنندگی‌اش را «تام ور» پذیرفته، به جای تمرکز بر دوران حکومت پادشاه «هنری چهارم»، به داستان «فالستاف» و نوچه جوان او که بعدها «هنری پنجم» می‌شود، می‌پردازد.

«تام هنکس» پیش‌تر در سال ۲۰۱۳ برای نمایش «مرد خوش‌شانس» به روی صحنه تئاتر رفت و نامزد جایزه «تونی» شد. او اخیرا در فیلم «پُست» جدیدترین ساخته سینمایی «استیون اسپیلبرگ»، در کنار «مریل استریپ» بازی کرده است. این فیلم در در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن جوایز اسکار امسال نامزد شده است.

«تام هنکس» پس از «هریسون فورد» و «ساموئل ال. جکسون»، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوری که تاکنون فیلم‌هایش بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند که در این میان پرفروش‌ترین فیلمی که «تام هنکس» در آن نقش داشته، انیمیشن «داستان اسباب‌بازی‌های ۳» است.

این بازیگر نامدار سینمای جهان که پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه «گلدن گلوب» بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد، توانست در سال ۱۹۹۲ ستاره‌ای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود ثبت کند.

کد خبر 398309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha