همشهری آنلاین: قائم‌مقام مدیرعامل بنیادکودک از کمک رسانی این مؤسسه به دانش‌آموزان زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.

تعداد کانکس‌های ارسالی بنیادکودک به مناطق زلزله‌زده به ۵۰ کانکس رسید

با وقوع این رویداد علاوه بر تخریب منازل مسکونی و غیرمسکونی، تعداد زیادی از مدارس شهرستان‌ها و روستاهای استان کرمانشاه تخریب شد و زنگ‌های مدارس، دیگر شنیده نشد.

  • به صدا درآوردن زنگ‌های مدرسه‌ها در دستور کار قرار گرفت

«حرمت ناظری» ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به تخریب مدارس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و رسالت بنیادکودک مبنی بر حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند و پیشگیری از محرومیت تحصیلی آنان به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامناسب زندگی، اقدام به جمع‌آوری کمک های مردمی جهت آماده سازی شرایط مساعد تحصیلی کرده و بی‌تردید برای تحقق و حصول نتیجه مطلوب كه همانا بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه است؛ خواستار همراهی مردم همواره مهربان شد.

پس از رایزنی‌های انجام شده با سازمان نوسازی استان کرمانشاه و اعلام آن سازمان مبنی بر جایگزینی ۲۵۰ کانکس به جای 44 مدرسه تخریب‌شده، برای برپایی مجدد و هرچه سریع تر مدارس، مقرر شد بنیادکودک تعدادی کانکس را جهت فراهم کردن شرایط تحصیلی و حضور دوباره دانش‌آموزان در کلاس‌های درس تهیه کند.
پس از اعلام این خبر موجی از تکاپو برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت آماده‌سازی شرایط مساعد تحصیلی برای دانش‌آموزان مناطق بحران‌زده روی داد و مدیران بنیادکودک در مسیر اهداف سازمان، تصمیم به حمایت همه‌جانبه از آنان گرفتند و با حمایت همیاران داخل و خارج از کشور، این مؤسسه توانست تعداد زیادی کانکس و مایحتاج تحصیل را برای دانش‌آموزان فراهم و به این مناطق ارسال کند.

  • آغاز ارسال کانکس‌های آموزشی جایگزین مدارس

با حمایت همه جانبه اولین مرحله از ارسال کانکس‌های آموزشی در تاریخ چهارشنبه یکم آذرماه سال جاری آماده بارگیری شد. در اولین بخش تعداد 6 کانکس آماده‌سازی و ساخته شد و روز شنبه چهارم آذرماه تعداد 3 کانکس به روستای مشکنار، 2 کانکس به روستای دولنگان و 1 کانکس به روستای نوده از توابع استان کرمانشاه ارسال شد.

به دنبال حمایت‌های مردمی، روز سه‌شنبه 21 آذرماه نیز تعداد 6 کانکس دیگر به شهرستان‌های ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب ارسال شد. چند روز بعد از آن، در تاریخ چهارم دی‌ماه، پس از آماده‌سازی 8 کانکس دیگر، تعداد 6 کانکس به روستای بزمیرآباد و2 کانکس به روستای فرمایشه ارسال شد.

  • ارسال کانکس‌ها در آذرماه نیز ادامه داشت

تأمین و ساخت کانکس‌های ساندویچ‌پنل در آذرماه نیز ادامه داشت. به‌طوری که در روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه نیز با توجه به اعلام نیاز سازمان نوسازی استان کرمانشاه، 4 کانکس به تفکیک، 2 دستگاه به روستای رمکی و 2 دستگاه به روستای فرمایشه از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب ارسال شد.

در ادامه شنبه نهم دی‌ماه، مجددا 2 کانکس به ثلاث باباجانی ارسال شد و پس از آن یکشنبه دهم دی ماه 10 چشمه سرویس بهداشتی برای تجهیز کانکس‌های آموزشی راهی روستاهای توابع ثلاث باباجانی شد. این سرویس‌های بهداشتی به ترتیب 2 چشمه به رمکی،2 چشمه فرمایشه، 4 چشمه به سرپل ذهاب و2چشمه نیز در شهرستان ثلاث باباجانی مستقر شد.
همزمان با ارسال کانکس‌های تحصیلی تجهیز آنها با نیمکت و ارسال لوازم تحصیلی و کوله‌پشتی نیز در برنامه قرار گرفت و روز دوشنبه یازدهم دی‌ماه تعدادی نیمکت و کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان و تجهیز کانکس‌ها به روستاهای رمکی، فرمایشه و شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی فرستاده شد.

در ادامه 2 روز بعد نیز در تاریخ سیزدهم دی‌ماه پس از ساخت و آماده شدن کانکس‌های جدید، تعداد 4 کانکس دیگر به ثلاث باباجانی ارسال شد و پس از استقرار، دانش‌آموزان مشغول تحصیل شدند.

یکشنبه 17 دی‌ماه، دانش‌آموزان روستاهای جوجار، کانی، هوله و تمرخان نیز هرکدام صاحب یک کانکس آموزشی شدند.
دو روز بعد در تاریخ 19 دی، 4 کانکس دیگر به روستاهای عبداله خاکی علیا، شهید بهشتی میرآباد، بناوج زمان و سرکورگان از توابع ثلاث باباجانی ارسال شد. علاوه بر ارسال کانکس برای هر کدام، یک چشمه سرویس بهداشتی نیز ارسال شد.
بنیادکودک با همیاری همیاران در ایران و خارج از کشور در روز 26 دی‌ماه، 2 کانکس دیگر در شهرک گاوداری از توابع ثلاث باباجانی مستقر کرد. فردای آن در روز چهارشنبه 27 دی نیز 2 کانکس به روستای میرآباد از توابع ثلاث باباجانی ارسال شد.

  • بهمن ماه نیز ادامه دارد

بهمن‌ماه سال‌جاری بنیادکودک با ارسال 4 کانکس به روستای تنگ اسماعیل‌خان از توابع سرپل‌ذهاب برنامه ارسال کانکس خود را ادامه می دهد. دهم بهمن‌ماه نیز با ارسال 2 کانکس دیگر به شهرستان سرپل ‌ذهاب تعداد کانکس‌های ارسالی به 44 می‌رسد.

یازدهم بهمن ماه با ارسال 2 کانکس به روستای "کلاه مال" و هفدهم بهمن ماه نیز با ارسال 4 کانکس آموزشی به مدرسه ابتدایی طالقانی در شهرستان سرپل‌ذهاب، جمع کل کانکس‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به 50 کانکس ساندویچ‌پنل مجهز به چشمه‌های سرویس بهداشتی رسید.

کد خبر 398302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha