همشهری‌آنلاین: مجلس ترکمان‌های سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیشنهاد وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اختصاص ۵۵۰ میلیون دلار برای کردهای سوریه به بهانه جنگ علیه داعش غیرقابل قبول است.

مجلس ترکمان سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: غیرقابل قبول است که پنتاگون درخواست اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار برای یگان‌های مدافع خلق و اتحاد دموکراتیک سوریه به بهانه مبارزه با داعش کرده است.

به نوشته این بیانیه، عملیات "شاخه زیتون" ترکیه با هدف پاکسازی نیروهای یگان‌های مدافع خلق و داعش در عفرین در شمال غربی سوریه انجام می‌گیرد. داعش تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه و مردم سوریه است.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، تركمان‌هاي سوريه گفتند: یگان‌های مدافع خلق، سوری‌ها را مورد شکنجه قرار داده و به دنبال جذب اجباری کودکان به این گروه است. ما حمایت‌های انجام شده از این گروه تروریستی را به عنوان هدفی برای تقسیم سوریه دانسته و آن را محکوم می‌کنیم.

براساس بودجه پیشنهاد شده برای سال ۲۰۱۹، پنتاگون به دنبال سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری برای آموزش و تجهیز نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که از سوی یگان‌های مدافع خلق رهبری می‌شوند و نیروهای کرد امنیت مرزی است.

کد خبر 398278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha