همشهری آنلاین: شورای فیلم کره از افزایش ۱۸ درصدی صادرات سینمایی کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۷ و رسیدن به رقم ۱۱۹ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، سهم فيلم‌هاي سينمايي از رقم 119 ميليون دلاري با كمي بيش از هفت درصد كاهش نسبت به سال 2016 به رقم 40 ميليون دلار رسيد. از سوي ديگر، صادرات فني سينماي كره از جمله در بخش جلوه‌هاي ويژه تصويري و ديجيتالي تقريبا دو برابر افزايش يافت و از مرز 78 ميليون دلار گذشت. پروژه‌هاي پرهزينه چيني نقش اصلي را در به دست آمدن اين رقم خيره‌كننده ايفا كرده‌اند.

سينماگران كره‌جنوبي بيش از 53 درصد فيلم‌ها و خدمات فني خود را به كشورهاي آسيايي صادر كردند. آمريكاي شمالي با 12، اروپا با 9، آمريكاي مركزي و جنوبي با چهار، اقيانوسيه با يك و خاورميانه با چهار دهم درصد ديگر مشتريان سينماي كره در سال 2017 بودند. ضمن اينكه حدود 20 درصد صادرات سينمايي اين كشور هم به ديگر نقاط دنيا رفته است. سال گذشته در مجموع 376 فيلم در سينماهاي كره روي پرده رفت و بخشي از آنها به خارج صادر شد.

مجموع درآمد گيشه‌هاي سينماي كره‌جنوبي از محل فروش بليت در سال گذشته ميلادي به يك ميليارد و 600 ميليون دلار رسيد كه كمي كمتر از دو درصد نسبت به سال پيش از آن بيشتر بود. اين رقم حاصل سينما رفتن دو ميليارد و 200 ميليون نفر (افزايش بيش از يك درصدي) است كه 52 درصد پول خود را براي ديدن فيلم‌هاي داخلي هزينه كردند. فيلم‌هاي خارجي هم 48 درصد باقيمانده سهم گيشه را به خود اختصاص دادند.

از ديگر آمارهاي مهم و جالب توجه گزارش شوراي فيلم كره مي‌توان به سهم زنان از فيلم‌هاي تجاري اشاره كرد. از 83 فيلم اين دسته، فقط هفت فيلم كارگردان زن داشتند و 17 تهيه‌كننده، 15 نويسنده و چهار فيلمبردار هم زن بودند. نكته عجيب اينكه سهم زنان و مردان در دانشكده‌ها و موسسه‌هاي سينمايي كره‌جنوبي مساوي است و سال گذشته 47 درصد از شركت‌كنندگان در جشنواره فيلم مستقل سئول هم زن بودند.

قطار بوسان از موفق‌ترين فيلم‌هاي سينماي كره در سال 2016 بود كه حق پخش آن به بسياري از شركت‌هاي بين‌المللي فروخته شد و نتفليكس پخش جهاني فيلم را بر عهده داشت. سال گذشته «باران فولاد» محصول مشترك كره شمالي و كره جنوبي با موضوع پيشگيري از آغاز يك جنگ اتمي عنوان موفق‌ترين توليد سينمايي را از آن خود كرد.

کد خبر 398238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha