همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین هدف دشمنان ایجاد ناامنی در ایران و مناطقی مانند سیستان وبلوچستان است؛ اما به برکت جمهوری اسلامی شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند.

محمدعلی جعفری

به گزارش ایرنا سرلشکر محمدعلی جعفری روز سه شنبه در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که در مصلای قدس زاهدان برگزار شد؛ افزود: دشمنان بسیار در تلاش هستند تا وحدت و انسجام ملت ایران را از بین ببرند اما به برکت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم همواره این توطئه ها خنثی شده است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین معجزات الهی است تصریح کرد که با وجود تمام دشمنی استکبار جهانی، جمهوری اسلامی همچنان با اقتدار و عزت راه خودش را ادامه می دهد.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: در گذشته روزانه ده ها شهید در راه امنیت سیستان و بلوچستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی می کردیم اما امروز به برکت مجاهدت های نیروهای نظامی در کنار نیروهای مردمی این استان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: دشمنان علیه ایران اسلامی جنگ هشت ساله را تحمیل کردند تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرند.

وی ادامه داد: اگر مقاومت مردمی، همت بلند شهدا و خانواده های آنها نبود معلوم نبود امروز سرنوشت کشور چگونه می شد.

وی تصریح کرد: همه دولت های غربی و شرقی با تمام امکانات خود پشت سر صدام ایستاده بودند ولی به برکت مجاهدت های رزمندگان، جانبازان و شهدا به اهداف شوم خود نرسیدند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه در اوائل دوران دفاع مقدس تفاوت دیدگاه به وضوح قابل مشاهده بود گفت: دیدگاه لیبرالی بنی صدر در مدیریت جبهه، زمینه ساز شکست های پی در پی در میدان نبرد بود.

وی ادامه داد: با فرار بنی صدر و تغییر دیدگاه به اسلامی و انقلابی، دشمن پا به فرار گذشت و بعثی ها عقب نشینی کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با همین جنگ و مقاومت مردم در برابر متجاوزان به دنیا صادر شد.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: بزرگترین دستاورد جنگ این بود که ملت های دیگر باور کردند که می توانند در برابر زورگویی های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: تهاجم های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و شایعه پراکنی از مهمترین اهداف استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که با آنها نیز مقابله شد.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با فشارهای اقتصادی، تحریم ها و بروز مشکلات اقتصادی سعی داشتند تا مردم را از نظام دلسرد کنند که با هوشیاری مردم این توطئه ها نیز خنثی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افتخار می کنیم که در این 40 سال با این همه دشمنی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده ایم.

سرلشکر جعفری حمایت گسترده مردم از انقلاب، بصیرت عمیق مردم، هدایت های حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان را از عوامل پیروزی و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ذکر کرد.

وی افزود: اقتدار ایران در دوران 39 ساله از پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ کشور بی نظیر است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز ابرقدرت های دنیا در برابر عظمت و اقتدار ایران اسلامی زانو می زنند و باید این اقتدار که حاصل خون شهیدان است را قدر دانست.

وی تاکید کرد: امنیت پایدار حاکم بر ایران با وجود تمام توطئه های دشمنان شبیه یک معجزه است که این امنیت حاصل خون شهداست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت و انسجام ملی در میان همه اقوام و مذاهب از دستاوردهای مهم انقلاب است و هرچند دشمنان در پی تفرقه افکنی در این زمینه هستند اما رهنمودهای حکیمانه رهبری مانع توطئه دشمنان شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر زمان که در ایران اسلامی به دیدگاه انقلابی و بومی مردمی خودمان نه کشورهای غربی متکی شدیم توانستیم مشکلات را برطرف کنیم.

سرلشکر جعفری همچنین افزود: هر کشوری که همراه نظام جمهوری اسلامی شد و از راه انقلاب پیروی کرد به عزت، اقتدار و سربلندی رسید.

وی افزود: کشور سوریه تا چند ماه قبل به خودش اجازه پاسخگویی به تجاوز مستقیم جنگنده های رژیم غاصب صهیونیستی را نمی داد، امروز می بینیم که هواپیماهای این رژیم را سرنگون می کند و این نتیجه باورپذیری و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: کشورهایی که انقلاب اسلامی را باور نکردند همچون مصر؛ امروز ما سرنوشت آنها را می بینیم.

وی ادامه داد: حاکمان این کشور پس از انقلابی که کردند دچار تنگ نظری شدند و انقلاب ما را الگو قرار ندادند و امروز می بینیم که با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی ها همراه شدند.

وی در عین حال تصریح کرد: حزب الله لبنان، یمن و فلسطینی ها چون انقلاب اسلامی را الگوی خویش قرار دادند در برابر متجاوزان با اقتدار ایستادگی می کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکست هیمنه دشمن توسط ملت ایران سبب شده است تا سایر کشورها نیز در مقابل زورگویان و متجاوزان ایستادگی کنند.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: ️به وضوح می بینیم که بسیاری از کشورهای منطقه راه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، شماری از مسئولان کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم، ایثارگران و خانواده معظم شهدای این استان در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.

در این مراسم از 55 کتاب شامل خاطره گویی و زندگی نامه شهدای سیستان و بلوچستان و تمبر یادبود کنگره ملی شهدای این استان رونمایی شد.

همچنین در حاشیه کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان اجلاسیه های شهدای روحانی، شهدای زن، فرهنگیان و نخبگان و اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شده است.

کد خبر 398214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha