همشهری آنلاین: انیمیشن زنده / رایانه‌ای «پیتر ربیت» یا «پیتر خرگوشه» همزمان با اکران عمومی از سوی گروه‌های مدافع حقوق بیماران آلرژیک به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و احتمال تحریم آن افزایش یافته است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «پیتر ربیت» تازه‌ترين محصول شرکت سونی پیکچرز انیمیشن است كه در نخستين هفته اكران در 3725 سینما در آمريكاي شمالي حدود 25 میلیون دلار فروخت و در رده دوم پرفروش‌ها ايستاد. ضمن اينكه سینماروها به آن نمره نسبتا خوب A- دادند. اين در حالي است كه يكي از صحنه‌هاي بحث‌انگيز فيلم به موضوع داغ شبكه‌هاي اجتماعي به ويژه گروه‌هاي مدافع حقوق بيماران آلرژيك تبديل شده است.

در صحنه مورد نظر گروهي از خرگوش‌ها با تمشك به يك نفر حمله مي‌كنند چون مي‌دانند او نسبت به اين ميوه حساسيت دارد. حتي يكي از خرگوش‌ها يك تمشك به درون دهان فرد پرتاب مي‌كند. حالا گروه‌هاي دفاع از بيماران آلرژيك با استفاده از هشتگ تحريم پيتر ربيت خواستار تحريم اين فيلم شده‌اند. ضمن اينكه يك گروه مرتبط در استراليا از مديران استوديو سوني خواسته است به خاطر همين صحنه حمله خرگوش‌ها از بيماران آلرژيك عذرخواهي كند.

بنياد آمريكايي كودكان داراي حساسيت غذايي با انتشار متني در فيس‌بوك به پدران و مادران داراي فرزند آلرژيك نسبت به محتواي نامناسب «پيتر ربيت» هشدار داده است. گروه آمريكايي آموزش و پژوهش حساسيت غذايي هم چنين هشداري را به اعضاي خود داده و آنها را آگاه كرده است. استوديو سوني با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد حتي در يك كارتون هم نمي‌بايست اين سهل‌انگاري درباره گروه‌هاي مبتلا به حساسيت اتفاق مي‌افتاد.

جيمز کوردن در «پيتر ربيت» به جای خرگوش معروف قصه‌های بئاتریکس پاتر، نویسنده بریتانیایی حرف زده و داستان درباره خرگوشي سرکش است که می‌کوشد به باغ سبزی‌هاي یک کشاورز نفوذ کند. دامنال گلیسن و رز بايرن دیگر صداپیشه‌های این فیلم به کارگردانی ویل گلوک هستند كه با بودجه 50 ميليون دلار توليد شده است.

کد خبر 398130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha