دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پس از کشته شدن پنج سرباز و یک غیرنظامی توسط شبه‌نظامیان پاکستانی در منطقه جامو، هندوستان هشدار حداکثری اعلام کرده است و پاکستان نیز به هند درخصوص حمله‌های مرزی و مقصر دانستن یک گروه پاکستانی در حمله حامو هشدار داد.

دهلی نو اعلام کرده است که گروه نظامی پاکستانی موسوم به "جیش محمد" دست به این حمله علیه پایگاه نظامی هند در منطقه جامو زده است که در آن سه هزار و 500 سرباز مستقر هستند.

رئیس پلیس جامو پس از این حمله که منجر به کشته شدن پنج سرباز و یک غیرنظامی شد هشدار حداکثری در منطقه اعلام کرده است.

او ادامه داد: هشدار حداکثری در جامو اعلام شده و تدابیر امنیتی در داخل و حوالی شهر در نظر گرفته شده است. مدارس و مکان‌های تجاری برای حفاظت از مردم در مقابل حملات بعدی تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، پدر یکی از سربازان کشته شده در این حمله گفت: مردم هر روز می‌میرند. هندوستان و پاکستان باید در کنار یکدیگر این مساله را حل و فصل کنند. باید کاری برای توقف این خشونت‌ها انجام شود.

در همین حال پاکستان نیز به دولت دهلی نو درباره حمله‌هاي مرزی در منطقه کشمیر و پس از آن‌که هندوستان این گروه پاکستانی را مقصر حمله مذکور اعلام کرد، هشدار داده است.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: الگوی مناسبی وجود دارد که بر مبنای آن مقام‌های هندوستانی اظهارنظرها و بیانیه‌های غیرمسئولانه منتشر می‌کنند و اتهام‌هاي بی پایه و اساس مطرح می‌کنند بدون آن‌که تحقیقات کافی درباره حمله‌هاي هند انجام دهند. دولت اسلام آباد امیدوار است که جامعه بین‌الملل به هندوستان تاکید کند تا دست از خشونت و نقض گسترده حقوق بشر در کشمیر تحت اشغال هندوستان بردارد.

امروز نیز سربازان هندوستان حمله‌ای را علیه یک اردوگاه نظامی در سرینگر مرکز تابستانی کشمیر هندوستان خنثی کردند.

کد خبر 398085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha