همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه پرونده زباله سوز و تولید برق بسته نیست، اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد.

محمد علی نجفی

محمد علی نجفی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام راه‌اندازی زباله سوز و تولید برق از زباله در تهران گفت: فرایند مناقصه تهیه شده و شرایط اعلام شده و شرکت‌های بین الملی و نمایندگانش در تهران در صورت تمایل می‌توانند برای ایجاد زباله سوز و فرایند استخراج برق از زباله پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در این زمینه با یک شرکت کره‌ای از قبل صحبت شده بود و در سفری که اخیرا به کره داشتم با هیات مدیره شرکت مذکور، دیدار کردم گفت: این رایزنی ها به مرحله عقد قرار داد نیز رسیده اما متاسفانه شرکت مقابل، شرایط جدیدی را بعد از آنکه به مرحله عقدقرار داد رسیدیم، مطرح کرد که مورد قبول ما نبود.

نجفی افزود: شرکت کره‌ای در مرحله عقد قرارداد، شرایط جدیدی در خصوص میزان سال‌های استفاده از محل تولید برق و ... مطرح کرد که ما آن را نپذیرفتیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بحث زباله سوز و تولید برق از زباله در دستور کار است ادامه داد: با شرکت‌های داخلی، آسیایی و اروپایی در این زمینه صحبت خواهیم کرد که در مناقصه شرکت کنند چراکه پرونده زباله سوز و تولید برق بسته نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال ۹۷ ؛ اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد گفت: امید است در سال جدید پیمانکار مشخص شود اما دقت داشته باشید تا نتیجه و بهره برداری برق از زباله، ۲۶ ماه زمان لازم است و بعد از انتخاب پیمانکار تولید برق از زباله و ایجاد زباله سوز رخ می دهد.

کد خبر 398061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha