همشهری آنلاین: فیلمساز آمریکایی برنده اسکار با همکاری نویسنده انگلیسی سریال حماسی «وایکینگ‌ها» مجموعه‌ای درباره نخستین حاکمان روم باستان و در صدر آنها جولیوس سزار می‌سازد.

مارتین اسکورسیزی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، مارتين اسكورسيزي كه اصالتي ايتاليايي دارد، از سال آينده ميلادي پروژه تلويزيوني «سزارها» را در سرزمين مادري خود كليد مي‌زند. مايكل هرست با سابقه نگارش فيلمنامه دو سريال محبوب و پربيننده «وايكينگ‌ها» و «تودورها» در نوشتن فيلمنامه «سزارها» با فيلمساز نامدار آمريكايي همكاري مي‌كند؛ سريالي كه در چند فصل توليد مي‌شود و موضوع آن فصل مشترك علايق سينمايي اسكورسيزي و هرست است.

هرست كه خود شيفته فيلم‌هاي كارگردان تحسين‌شده تاريخ سينماست، درباره پروژه «سزارها» چنين مي‌گويد: «اسكورسيزي بسيار به رومي‌ها علاقه دارد و سال‌هاست مي‌خواهد يك فيلم يا مجموعه تلويزيوني درباره آنها بسازد. او با مشاور تاريخي من تلفني حرف زده و منابع مورد نياز درباره داستان‌هاي رومي را مرور كرده است.» نويسنده انگليسي سال 1998 فيلمنامه «اليزابت» را نوشت كه با بازي كيت بلانچت برنده يك اسكار و نامزد دريافت شش اسكار ديگر شد.

هر قسمت «وايكينگ‌ها» در آمريكاي شمالي هشت ميليون بيننده داشت؛ سريالي در شش فصل و 90 قسمت كه از نظر سايت معتبر Imdb در صدر بهترين برنامه‌هاي تاريخ تلويزيون قرار گرفته است. «بازي تاج و تخت» در همين رده‌بندي در پله پنجم ايستاد. «تودورها» ديگر سريال موفق كارنامه هرست است كه آن هم در چهار فصل و 37 قسمت توليد و برنده جوايز امي و نامزد دريافت گلدن گلوب شد.

اسكورسيزي در فيلم‌هاي پيشين خود با ستاره‌هايي چون لئوناردو دي‌كاپريو و دنيل دي-لوييس همكاري كرده و انتظار مي‌رود سريال «سزارها» هم با حضور او محملي براي نقش‌آفريني ستارگان سرشناس و جوان سينما باشد. او بسيار به اعتبار رخدادهاي تاريخي معتقد است و هرست هم 10 سال از زندگي خود را به تحقيق و پژوهش درباره روم باستان در دانشگاه‌هاي ناتينگهام و آكسفورد گذرانده است.

کد خبر 398015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha