همشهری آنلاین: یوهان یوهانسن که با موسیقی متن فیلم سینمایی «نظریه همه چیز» نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب شده بود، در ۴۸ سالگی درگذشت. پیکر بی‌جان آهنگساز ایسلندی روز جمعه در آپارتمانی در برلین پیدا شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، يوهانسن كه نخستين بار با آهنگسازي «زنداني‌ها» به كارگرداني دني ويلنوو در 2013 در عرصه موسيقي سينما شناخته شد، سال بعد با «نظريه همه چيز» (فيلم زندگينامه‌اي استفن هاوكينگ با بازي ادي ردمين و كارگرداني جيمز مارش) تا يك قدمي فتح اسكار، بفتا و گرمي پيش رفت. اين فيلم براي موسيقيدان ايسلندي يك گلدن گلوب به ارمغان آورد و راه براي فعاليت‌هاي بيشتر در هاليوود هموار كرد.

دومين همكاري يوهانسن با ويلنوو در فيلم تحسين‌شده «سيكاريو» يا «قاتل حرفه‌اي» بود كه موسيقي متن آن نامزد اسكار شد. بعد نوبت به «رسيدن» رسيد كه نامزدي گلدن گلوب، بفتا و گرمي را براي يوهانسن به ارمغان آورد. «بخشش» تجربه‌اي ديگر از آهنگساز فقيد با مارش است كه به تازگي روي پرده سينماها رفته و «مريم مجدليه» ساخته گارت ديويس با بازي روني مارا جزو آخرين كارهاي يوهانسن است.

هنوز علت دقيق مرگ آهنگساز تحسين‌شده ايسلندي اعلام نشده و پليس آلمان در پي يافتن سرنخ‌هايي براي پرونده مرگ مشكوك يوهانسن است. بسياري از چهره‌هاي مهم سينما و موسيقي در فضاي مجازي نسبت به درگذشت آهنگساز نامدار ابراز تاسف كرده‌اند. از او يك دختر به يادگار مانده است.

کد خبر 397998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha