همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: بارها گفته ام که جریانات سیاسی را باور ندارم، افراد یا انقلابی هستند، یا نیستند، اعتدال، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، القاب دنیایی است، اگر بود باید از همان روزهای اول می‌بود، یا کسی به ایران علاقه و باور دارد، یا ندارد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، سیدحسن هاشمی در جشن باشکوه میلاد انقلاب اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: ایام انقلاب برای ملت ایران، روزهای زیبایی بود که تکرار نشدنی است، در آن روزها نگاه مردم به هم محبت آمیز بود زیرا هدف داشتند و در این هدف، فقط خود را نمی‌دیدند، بلکه آینده کشور و باورهای سیاسی، دینی و اجتماعی را درنظر می‌گرفتند و تبلور آن هم در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نمود پیدا می‌کرد.

وزیربهداشت افزود: برای اینکه روز 22 بهمن به وقوع بپیوندد، زحمات زیادی کشیده شد، سال‌های سال، افراد زیادی در دانشگاه، حوزه، بازار و در مجامع کارگری تلاش کردند و از جان، مال و آبروی خود مایه گذاشتند و حتی فرزندان خود را در این راه از دست دادند، تا انقلاب محقق شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اهداف مشخصی داشت، طبیعی بود که تهدیدهای جدی پیرامون آن وجود داشته باشد، اما مهم ترین تهدید، خود انقلابیون بودند و هستند؛ آنچه امام خمینی ره فرمودند، این بود که شما نگران بیرون از خود نباشید، بلکه نگران داخل و خودتان باشید.

وزیربهداشت با بیان این که کشور درحال حاضر به توفیقات بسیاری دست یافته است، گفت: اگر ایران امروز را با کشورهای اطراف مقایسه کنیم، می‌بینیم، آنها محدودیت‌های ایران را نداشتند و با کشورهای قدرتمند روابط یک طرفه ای داشته و منویات آنها را اجرا می‌کردند و به اصطلاح با جامعه جهانی رابطه بهتری داشتند، اما درمقابل ما ضرری نکرده ایم و کشور همیشه روی پای خود ایستاده و درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک قدرت بین المللی و مهم‌ترین قدرت منطقه، معرفی شده است.

هاشمی گفت: با وجود دشمنی‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، در علوم مختلف، قدرت برتر منطقه بوده و رتبه 16 جهانی را داریم، البته با آنچه تصور می‌کردیم، هنوز فاصله داریم، اما باید گفت، در یک سال گذشته دائما این موضوع را تلقین می‌کنند که وضع ما خوب نیست و متاسفانه برخی افراد در کشور این عقیده را پذیرفته اند و باورشان شده و بعضی افراد هم آنها همراهی کرده اند و از تریبون‌های دولتی و از پول بیت المال با آنها همراه شده اند. یعنی از قبل از انتخابات و مناظره‌های انتخاباتی تا بعد از آن، نگاه‌شان به دولت و کشور جز تزریق یاس، ناامیدی و ناکارآمدی چیز دیگری نبوده است.

وزیربهداشت گفت: علیرغم این که بارها از تریبونهای مختلف به وضع موجود اعتراض کرده ام، ولی باید انصاف داشت و در کنار ضعف‌ها، موفقیت‌ها را هم بیان کرد. در این روزها که بدخواهان می‌خواهند ناامیدی را به جامعه تزریق کنند، وظیفه ماست که به آنچه داریم، افتخار کنیم.

هاشمی بیان کرد: در تاریخ 22 بهمن گلستانی آغاز شد که باید مراقبت می‌شد و اجازه نمی‌دادیم علف هرز یا خاری در این گلستان که معطر به عطر شهدا و جانبازان و ایثارگران بود، بنشیند.

وزیربهداشت ادامه داد: بارها گفته ام که جریانات سیاسی را باور ندارم، افراد یا انقلابی هستند، یا نیستند. اعتدال، اصول گرا و اصلاح طلب، القاب دنیایی است، اگر بود باید از همان روزهای اول می بود، یا کسی به ایران علاقه و باور دارد، یا ندارد.

 هاشمی اظهارداشت: در آن زمان از مسیحی و کلیمی و سایر اقلیت‌ها گرفته تا کارمندان رژیم قبل که بعضا افراد شریفی هم بودند، پای شعار انقلاب ایستاده بودند و از خودشان عبور کرده و به کشور فکر می‌کردند، اما در حال حاضر متاسفانه مشکل کشور حسادت در مسئولان است، حسادت بلایی است که امت پیامبر خدا (ص) و امیر مومنان (ع) هم را گرفتار کرده بود. ما هم بشریم و ما نیز گرفتار همان بلا شده ایم.

وزیر بهداشت با این پرسش که آیا بعداز پیامبر، رهبری مقتدرتر از امیرمومنان (ع) را می‌شناسید؟ گفت: ایشان هم نتوانستند با حسد و حسودان مقابله کنند، در آن زمان هم اطرافیان شان مسلمان بودند، اما می‌خواستند بگویند، ما مسلمان‌تر هستیم، برخی نفاق داشتند و با نفاق‌شان در جهت حمایت از شعارهای عوام پسندانه حکومت را زمین زدند و دلیل آن حسادت بود، اینکه چرا طایفه من نیست، آن یکی هست، چرا قدرت دست من نیست و دست دیگریست و صفات رذلی همچون "خودخواهی" که انقلاب گرفتار آن شده است.

وزیر بهداشت گفت: با احتساب 10 سال دیگر، 50 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و وقتی در آن زمان کشور را با 50 سال قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم، افرادی که کار دست شان بوده به جای عمل کردن، فقط شعار دادند و آرزو کردند. با آرزو کردن کاری پیش نمی‌رود و مثلا من در حوزه سلامت نمی‌توانم آرزو کنم، به بهداشت مردم رسیدگی شود، دارو ارزان به دست مردم برسد و پزشک نیز در دسترس مردم باشد. بلکه باید وارد عمل شویم. نمی‌شود که پشت تریبون آرزو کنیم، به کسی ظلم نشود فساد و اختلاس نباشد و عدالت برقرار شود، بلکه باید کار انجام شود.

هاشمی گفت: وقتی به آسیب شناسی می‌رسند، هر گروهی تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد و این مشکل جدی ما شده است.زمانی به نصایح پدر و مادر افتخار می‌کردیم، درحال حاضر شرایط تغییر کرده و فرزندان ما پیام‌ها را از موبایل و فضای مجازی دریافت می‌کنند. این موبایل‌ها، هم فساد و هم مسائل خوب را شامل می‌شود، اما ما می‌خواهیم آنها را از همان دریچه ای که 40 سال پیش خودمان بودیم، بنگریم.

وزیربهداشت خاطرنشان کرد: باید باورکنیم که شرایط تغییر کرده و باید به خواسته‌های فرزندان‌مان توجه کنیم، اگر بخواهیم آنها را ببینیم نباید خودمان را ببینیم؛ پدر و مادری که سرگرم خودشان باشند از فرزند غافل می‌شوند. همینطور وقتی مسئولان فقط به خود توجه دارند و خودبین هستند، چگونه می‌توانند مشکلات جامعه و مردم را ببینند و مشکلات پیش روی انقلاب را حل کنند؟

هاشمی ادامه داد: دهه فجر در کنار شیرینی‌هایی که دارد، برای همه خوب است تا ببینند، چقدر با آرمان‌های فرزندان نازنین انقلاب فاصله دارند.

وزیربهداشت با تاکید بر این که هر یک از ما وظیفه ای داریم و نباید تصور کنیم که کارها را تنها باید عده ای انجام دهند، گفت: در ایران حتی قبل از انقلاب هم اینگونه نبود که توقع بیجا ایجاد شود، دلیل عمده آن هم به انتخابات و شورا و مجلس و ریاست جمهوری برمی‌گردد، چون هرکسی می‌خواهد بگوید من بهترم و شعارهایی می‌دهد که به نظرمن عملی نمی‌آید، بالاخره در ایران زندگی می‌کنیم و به شرایط واقف هستیم و می‌دانیم امکانات محدود است، مثلا در جنوب ایران همیشه گرد و غبار بوده است و طرف در انتخابات می‌گوید، اگر اول بشوم، این معضل را از بین می‌برم، خودش هم می‌داند شدنی نیست و وقتی مورد سوال قرار می‌گیرد دیگران را مقصر نشان می‌دهد.

هاشمی گفت: حسادت‌ها، خودخواهی‌ها و رقابت‌ها ما را از یک سری دانش‌های بشری و نیروهای کارآمد محروم کرده است.
وزیربهداشت افزود: در دهه فجر خوب است تامل کنیم و ببینیم مردم در آن زمان چه می‌کردند و هرکسی در هرجایگاهی که قرار دارد باید ببیند برای کشور چه کاری می‌تواند انجام دهد.

هاشمی بیان کرد: در وزارت بهداشت با مراجعین چگونه با مردم رفتار می‌شود؟ آیا کار آنها را با سهولت انجام می‌دهیم، یا اینکه با آیین نامه و تبصره می‌خواهید سنگ جلوی پایشان بیندازید؟ باید بدانیم دلیل نارضایتی مردم این است که اذیت می‌شوند، باید مردم را فرزندان خود بدانیم.

وزیربهداشت گفت: هرچندوقت یک بار باید نگاه کنیم ببنیم وقتی مردم مشکلی دارند، دنبال بازکردن گره آنها هستیم، یا اینکه گره ای بر مشکل آنها اضافه می کنیم؟ اگر دنبال گره باز کردن باشیم، انقلابی هستیم و اگر دنبال گره زدن هستیم، انقلابی نیستیم که هیچ، شاید انسانیت هم نداشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: به طورکلی در حوزه بهداشت و درمان، کارنامه همکاران ما خوب بوده و رضایت عمومی از حیطه سلامت مطلوب است و همین هم باعث حسادت عده ای شد، چراکه در سال 93 و 94 خوب کار کردیم، اما بعد ما را زمین گیر کردند وشرمنده پرسنل و کادر بهداشت و درمان کشور شدیم و امیدوارم به حق خون‌هایی که در راه انقلاب ریخته شد، خداوند گره از مشکلات ما باز کند و آنها را هدایت کند تا دست از لجاجت بردارند.

وزیربهداشت در پایان تاکید کرد: حوزه سلامت بخشی است که هم در ناراحتی و نارضایتی مردم تاثیر دارد و هم اینکه در آسایش و رضایتمندی آنها موثر است. رفتار کادر بهداشت و درمان الگو است و امیدوارم همگی به نحوی عمل کنیم که درنهایت خودمان هم رضایت خاطر داشته باشیم و عمل صالح چیزی جز خدمت کردن به مردم نیست.

کد خبر 397991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha