شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ در پایان دیدار‌های جام حذفی در حساس‌ترین جدال استقلال برابر ذوب‌آهن به پیروزی دست یافت تا فیروز کریمی در پایان ضربات پنالتی بیش از پیش به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی امیدوار شود.

 در دیگر دیدارها نیز ابومسلم، صباباتری، استیل‌آذین و پیکان مقابل حریفان خود تن به شکست دادند. دیدار استقلال - ذوب آهن در شرایطی آغاز شد که میزبان سعی داشت تیم فیروز کریمی را با ارائه فوتبالی هجومی تحت فشار قرار دهد. اتفاقی که البته چند دقیقه‌ای بیشتر طول نکشید.

در همان دقایق ابتدایی نزدیک بود اشتباه علیرضا منصوریان، ذوب‌آهن را به گل برساند. استقلال به خصوص تا دقیقه 20 سعی داشت حرکت‌های عمقی مهاجمان ذوب‌آهن را مهار کند.

 نیمه اول دیدار ذوب‌آهن و استقلال جذابیت چندانی نداشت، چه هر دو تیم به‌ندرت خود را در محوطه جریمه یکدیگر می‌دیدند.

 ذوب‌آهن اما نیمه دوم را باز هم هجومی آغاز کرد. با این تفاوت که این بار خیلی زود به نتیجه رسید و در دقیقه 47 توانست گل اول را وارد دروازه استقلال کند. پاس بی‌نقص امرایی، محمد منصوری را در موقعیت تک‌به‌تک با وحید طالب‌لو قرار داد تا دروازه‌بان آبی‌پوشان پایتخت تسلیم ضربه بغل پای این بازیکن شود.

 استقلال بلافاصله پس از دریافت گل، حملاتی را از جناحین روی دروازه ذوب‌آهن ترتیب داد و در نهایت در دقیقه 52 مهاجم کم‌روحیه استقلالی‌ها، فیروز کریمی را از بحران نجات داد. ضربه کاشته استقلال را پیروز قربانی در محوطه جریمه ذوب‌آهن با یک حرکت نمایشی به آرش برهانی رساند تا این بازیکن در فاصله کمتر از 5 دقیقه گل ذوب‌آهن را پاسخ دهد. یک دقیقه بعد محمدرضا خلعتبری می‌توانست با ضربه سر دروازه استقلال را برای دومین بار باز کند اما واکنش جالب‌توجه وحید طالب‌لو این فرصت را از بازیکن ذوب‌آهن گرفت.

 در فاصله کمتر از 2 دقیقه اما ذوب‌آهن دو موقعیت نسبتاً خوب گلزنی را از دست داد. امرایی و خلعتبری هیچ‌کدام نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کنند. شوت‌های این دو بازیکن را وحید طالب‌لو با واکنش‌هایی خیره‌کننده دفع کرد. دروازه‌بان استقلال که هفته گذشته مورد تنبیه فیروز کریمی قرار گرفت تا در مصاحبه‌ای تهدیدآمیز بگوید دیگر به تمرینات استقلال برنمی‌گردم، مقابل ذوب‌آهن یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و موقعیت‌های گلزنی فراوانی را از ذوب‌آهن گرفت.

 در وقت‌های تلف‌شده این دیدار فرهادی نیز موقعیت خوبی را برای ذوب‌آهن از دست داد تا با سوت خداداد افشاریان پایان بازی در وقت معمول اعلام شود و دو تیم کار را در وقت‌های اضافه دنبال کنند.

 در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول سرمربی استقلال ترجیح داد محسن یوسفی را از بازی بیرون بکشد. این بازیکن که در نیمه دوم جایگزین فرهاد مجیدی شده بود نسبت به تصمیم فیروز کریمی واکنش منفی از خود نشان داد و با اعتراض زمین بازی را ترک کرد.

در وقت‌های تلف‌شده اما هیچ‌یک از دو تیم به گل نرسیدند تا در نهایت تکلیف این دیدار در ضربات پنالتی معلوم شود.

وحید طالب‌لو ستاره تیمش در ضربات پنالتی بود و ناجی فیروز کریمی شد. او با مهار 3 ضربه پنالتی به تنهایی استقلال را راهی مرحله یک‌هشتم نهایی کرد.

در تنها بازی مرحله یک‌شانزدهم‌نهایی این رقابت‌ها تیم ابومسلم مشهد با نتیجه یک بر صفر مقابل صنایع اراک شکست خورد. این بازی در اراک برگزار شد و تیم میزبان در نیمه‌دوم وقت اضافی با گل شرفی در دقیقه 116سیاه‌جامگان را حذف کرد. صنایع اراک در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پگاه گیلان قرار می‌گیرد.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات نیز برق شیراز در ورزشگاه حافظیه با تنها گل فرید عابدی که در دقیقه 17 به ثمر رسید مقابل پیکان صاحب برتری شد. صباباتری برابر شاهین پارس جنوبی به تساوی بدون گل در پایان 120 دقیقه رضایت داد و در ضربات پنالتی با نتیجه 4بر 2 شکست خورد.

 استیل آذین هم که تا دقیقه 118 از راه‌آهن جلو بود با تساوی 2 بر 2 متوقف شد و در ضربات پنالتی 3بر صفر شکست خورد.

برق شیراز و شاهین پارس جنوبی یکی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی را برگزار می‌کنند و راه‌آهن نیز برابر استقلال قرار می‌گیرد.

کد خبر 39794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز