همشهری آنلاین: نائب رئیس مجلس از انتخاب ماموران ویژه اطلاعاتی برای شناسایی اموال موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،مسعود پزشکیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت:مقرر شده که هیئت های تسویه شکل بگیرد که یکی از آنها هیئت تسویه قانونی است که هیئت موسس دارد و دیگری هیئت تسویه ای که از سوی دولت و قوه قضاییه باید برای تسریع در کارها تشکیل شود که به این منظور نمایندگانی از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و بانک مشخص شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه وزیر اطلاعات نیز حضور داشت، افزود: مقررشد وزیر اطلاعات درباره اموالی که باید شناسایی شود و اموالی که چند مرتبه منتقل شده نیروهای ویژه تری تعیین و انتخاب کند.

  • هماهنگی وزارت اطلاعات و قوه قضاییه برای شناسایی اموال و املاکی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز

پزشکیان ادامه داد: همچنین در نشست اخیر مقرر شد که بین وزارت اطلاعات و قوه قضاییه هماهنگی و همکاری ایجاد شود، تا اموالی که در روند سپرده گذاری توسط موسسه زمین و ملک خریداری شده شناسایی شود تا حق و حقوق سپرده گذاران ضایع نشود و سپرده هایشان بازگردد.

وی با بیان اینکه به گفته بانک مرکزی، مراکزی برای پاسخگویی به سپرده گذاران تعیین شده است، یادآور شد: این مراکز  از سوی بانک مرکزی مشخص شده تا افرادی که سپرده های بیش از ۲۰۰ میلیون دارند و یا افرادی که سپرده های خود را دریافت نکرده اند به این مراکز مراجعه کنند.

  • شناسایی اموال تعاونی ولیعصر برای پرداخت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از تصمیمات مهم دیگر در نشست اخیر سران سه قوه، تصریح کرد: درباره سپرده گذاران شرکت تعاونی اعتباری ولیعصر(عج) رباط کریم و بهارستان مقرر شد که سپرده های آنها تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت شود و اموال این موسسه نیز شناسایی شود تا بتوان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت کرد.

  • مراکز پاسخگویی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: که براساس اعلام بانک مرکزی مراکز زیر برای پاسخگویی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز اعلام شده است.

بانک تجارت پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی البرز ایرانیان: (آدرس: خیابان طالقانی- روبروی ساختمان جهاد کشاورزی- شماره تماس ۱۵۵۴)

بانک آینده پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی افضل توس: (آدرس: میدان آرژانتین - خیابان احمد قصیر-خیابان احمدیان «پانزدهم» شماره ۱۵- شماره تماس:۲۷۶۶۳۲۰۰)

موسسه ملل پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی وحدت (آدرس: همت غرب به شرق، شیرازی جنوبی نبش کوچه رضوان ساختمان ملل- شماره تماس: ۴-۴۱۶۳۹۵۵۱)

موسسه کاسپین پاسخگوی سپرده گذاران تعاونی های منحلّه فرشتگان، امید جلین و برخی تعاونی های دیگر (آدرس: میدان آرژانتین- بلوار بیهقی خیابان دهم -پلاک ۵- شماره تماس ۴۲۷۵۹ «داخلی ۴۰۷ الی ۴۰۵».

 

 

کد خبر 397919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha