مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاهده وضعیت و ظاهر دست‌ها می‌تواند به شما سر نخ‌هایی در مورد وضعیت سلامت عمومی‌تان دهد تا قادر باشید شرایط مختلف پزشکی را تشخیص زود هنگام دهید.

راز ۹ مشکل سلامتی، در دست‌های شما نهفته است

به گزارش آوای سلامت به نقل از steptohealth در اینجا ۹ مشکل بهداشتی که اولین بار ممکن است علائمشان در دست‌ها بروز کند، معرفی شده‌اند:

  • درد انگشت شست و انگشت اشاره: این نوع درد همراه با احساس سوزن سوزن شدن و سوزش می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سندرم تونل کارپ باشد. این سندرم منجر به تورم مچ دست و فشار بر عصب می‌شود و یک سری احساسات بسیار ناخوشایند را به همراه دارد. سندرم تونل کارپ در میان نوازندگان موسیقی و کاربران کامپیوتر رایج است.
  • زخم‌هایی که دیر خوب می‌شوند: کبوی و زخم طولانی مدت روی دست‌ها نشانه‌ای از ابتلا به دیابت است. اگر این مشکل را همراه با گرسنگی، تشنگی دائم و احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا دارید، در اسرع وقت برای تشخیص دیابت به پزشک‌تان مراجعه کنید.
  • تغییر رنگ انگشتان: این علامت به چند دلیل خود را نشان می‌دهد که یکی از آن استرس و یا بلند کردن بارهای سنگین است. با این حال تغییر رنگ انگشتان دست همراه با خارش، درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بیماری ستون فقرات یا مشکلات عروق خونی باشد.
  • عرق کردن بیش از حد: اگر متوجه تعریق غیر عادی در دست‌هایتان شدید، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به هایپرهیدروزیس کف دست باشد.
  • ضعف ناخن‌ها: اگر متوجه شدید که ناخن هایتان به راحتی می شکنند، می تواند ناشی از استفاده از محلول های پاک کننده و طیف وسیعی از روش‌های نادرست مراقبت از ناخن‌ها باشد. با این حال این نشانه همراه با ضعف و خستگی و درد مفصلی نشانه‌ای از ابتلا به بیماری تیروئید نیز هست.
  • دستان همیشه سرد: سردی همیشگی دست‌ها همراه با تغییر رنگ پوست نشانه‌ای از مشکلات گردش خون یا مشکلات سیستم عصبی است و برای تشخیص آن باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • لرزش انگشتان دست: اگرچه شاید ناشی از حمل بار سنگین باشد، اما در مواردی که این علامت بدون هیچ دلیلی ظاهر می‌شود، ناشی از کمبود ویتامین‌های ب ۱۲، ب ۶، ب ۱، و ویتامین ای است.
  • تورم دست‌ها: تورم دست‌ها ممکن است ناشی از گرما یا خوردن بیش از حد نمک باشد با این حال تورم طولانی مدت می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بیماری‌های عروقی باشد.
  • تغییر رنگ ناخن‌ها: اگر می‌بینید ناخن‌های شما تغییر رنگ می‌دهند، ممکن است به این دلیل باشد که سطوح هموگلوبین خون‌تان کم است و دچار کم خونی هستید.
کد خبر 397914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha