همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با حضور در کلینیک چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت روستای آبنما شهرستان رودان شماری از بیماران را ویزیت کرد و ۴ عمل جراحی چشم نیز انجام داد.

انجام عمل جراحی چشم توسط وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با حضور در کلینیک چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت روستای آبنما رودان، 4 عمل جراحی چشم (آب مروارید) را به صورت رایگان انجام داد.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کاروان نورآوران سلامت از نهم دی ماه 96 در هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب(ع) رودان مستقر شده و تاکنون به پنج هزار و 573 بیمار در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات درمانی ارائه کرده است.

«سعید زرینی» افزود: در طی مدت فعالیت این کلینیک خیریه در شهرستان رودان سه هزار و 829 نفر در بخش چشم پزشکی و یک هزار و 744 نفر در بخش دندانپزشکی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: عمل آب مروارید چشم در اتاق عمل سیار کلینیک انجام می‌شود و عمل‌های انحراف چشم، افتادگی پلک و مجاری اشکی از دیگر خدمات این بنیاد خیریه به بیماران در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور خاطر نشان کرد: انجام 124 عمل جراحی چشم و تجویز بیش از یک هزار و 800 عینک برای بیماران در شهرستان رودن از دیگر خدمات رایگان این کلینیک است.

زرینی افزود: در بخش دندانپزشکی نیز خدماتی از جمله ترمیم دندان، جرم‌گیری و کشیدن دندان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که همه خدمات درمانی در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی در این کلینیک شامل ویزیت، دارو، انجام عمل جراحی و دریافت عینک به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: روزانه یک چشم پزشک، یک بینایی‌سنج و دو دندانپزشک با حضور در کلینیک، بیماران را ویزیت می‌کنند.

زرینی خاطرنشان کرد: بنیاد نورآوران سلامت تا پایان اسفند ماه 96 به بیش از 3000 نفر در بخش دندانپزشکی و چهار هزار و 500 نفر در بخش چشم پزشکی خدمات درمانی ارائه می‌کند و از زمان آغاز فعالیت این کلینیک خیریه در رودان، 10 چشم پزشک، 10 بینایی سنج و 20 دندانپزشک عمدتاً از شهرهای مشهد و تبریز با حضور در این شهرستان به بیماران خدمات درمانی ارائه کرده‌اند.

کد خبر 397856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha