جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۰ بهمن در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه شد.

حجت‌الاسلام صدیقی

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص تفاوت میان آنچه که در زمان پیش از انقلاب بود یا شرایطی که امروز ایران در شرایط پس از انقلاب اسلامی از آن برخوردار است، اظهار داشت: نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع مسیر بشر را به سوی حق‌تعالی و نیل بشر به بهشت و فردوس اعلا برطرف کند. کسی نگوید ما ضامن بهشت مردم نیستیم، اگر امانتدار مردم بود امانت دین مردم مهمترین امانتی است که بر دوش مسئولین است. هر گناهی در جامعه انجام می‌شود مسئولان باید پاسخگوی آن در روز قیامت باشند.

وی گفت: حرام‌خواری در اخلاق اثر می‌گذارد و آدم‌های حرام‌خوار بی‌عاطفه می‌شوند و با خانواده خود نمی‌جوشند و حرام خواری قساوت قلب می‌آورد و بدترین دردها بی‌رحمی است.

صدیقی افزود: در آن ایام ایران کمتر از ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشت و روزانه ۶ میلیون بشکه نفت را صادر می‌کرد و در شرایط بدون جنگ و شورش داخلی به سر می‌برد، اما دیدیم که با توجه به مدیریت فاسدی که در آن ایام وجود داشت، حتی شهر تهران هم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود.

وی ادامه داد: در آن ایام به جز کاخ‌نشینان و وابستگان به آنها، دیگران شرایط مناسب رفاهی و زندگی نداشتند. ما در آن ایام ارتش داشتیم ولی با وجود آن هم بحرین که یکی از استان‌های ایران به حساب می‌آمد، به دستور انگلیس و بدون هیچ گلوله‌ای از ایران جدا شد و نه ارتش و نه شاه مملکت جرأت اینکه بگویند چرا این‌طور شد را نداشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در پیش از انقلاب، مردم وضعیت بد اقتصادی را تجربه کردند و در تنگناهای عجیبی قرار داشتند، افزود: مردم از نظر فرهنگی به این باور رسیده بودند که دین از حکومت بیرون رفته و نفوذ دین به صفر رسیده بود.

صدیقی تصریح کرد: از نظر علمی هم مملکت ما در پیش از انقلاب جایگاهی نداشت و اگر استعداد و نبوغی هم در کشور بود، آن را به بیرون می‌بردند و در داخل تنها به ترویج الحاد، مادی‌گرایی و فساد می‌پرداختند.

وی گفت: از نظر استقلال حکومت هم که شاه حتی نوکر بیگانگان نبود، بلکه عَبد آنها بود و یک عروسک به تمام‌ معنا بود که هر چه آنها می‌گفتند را عملی می‌کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در نوزدهم بهمن ماه و در دیدار نیروی هوایی مقتدر کشور با رهبر انقلاب اسلامی، دیدیم که آنها اعلام آمادگی کامل برای هر نوع مبارزه با ظلم و ستم و بازدارندگی کشور در برابر هر تهدیدی داشتند.

صدیقی ادامه داد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ما، پیروزی جریان فکری جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان یک مدل حکومتی جدید که در آن حکومت یک فرد مطرح نیست و حکومت خدا، قانون و اخلاق است، به جهانیان معرفی شد و امروز ما بهتر از این نوع حکومت، هیچ حکومتی را در جهان سراغ نداریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در بُعد مادی پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد استقلال و اقتدار نیروهای مسلح کشور هستیم که به طور معجزه‌آوری در توان دفاعی و موشکی ما، پیشرفت‌های چشمگیری را به دست آورده‌اند و از طرفی توسعه دانشگاه‌ها و معنویت جوانان کشور را می‌توانیم به عنوان تبلور مادی پیروزی انقلاب اسلامی به حساب آوریم.

وی با بیان اینکه ما باید مردم را بهتر و بیشتر بشناسیم، گفت: مردم ما همین‌هایی هستند که ۲۲ بهمن را خلق کردند و در ۸ سال دفاع‌مقدس در برابر قدرت‌های شرق و غرب ایستادند و پیروز شدند، مردم ما همان‌هایی هستند که در برابر فتنه ۸۸ ایستادند و بساط آن را جمع کردند و یا بار دیگر در اغتشاشاتی که اخیراً در کشور شاهد بودیم، به میدان آمده و بساط آن قائله را هم جمع کردند.

صدیقی تصریح کرد: ۲۲ بهمن در واقع تثبیت واقعه‌ی غدیر است و از طرفی به رخ کشیدن بقای انقلاب اسلامی است و اینکه ما نشان می‌دهیم که انقلاب اسلامی ما شخصی نیست و یک جریان است که هرکس در مقام ولایت‌فقیه در آن قرار بگیرد، از لطف خداوند برخوردار است و ما دیدیم که پس از رحلت امام (ره)، خداوند فردی را در این مقام می‌گذارد که ما امروز می‌گوییم خامنه‌ای، خمینی دیگر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: من به مردم خودمان توصیه می‌کنم که به پیروزی‌های به دست آمده در طی این چهار دهه توجه داشته باشند تا احساس سرافرازی و «ما می‌توانیم» را در زندگی خودشان ببینند. اگر ما در مسیر مبارزه با فقر، فساد، ظلم و ستم قدم برداریم و همواره با خدا باشیم و برای خدا اقدامات خوبی را انجام دهیم، او نیز ما را یاری می‌کند که این یک وعده‌ی الهی است و تاکنون هم به همین منوال پیش رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های اخیر ما بر جهان استکبار و بخصوص امریکا نشأت گرفته از همین مطلب است، گفت: توطئه مشترک آمریکا با سعودی‌ها در منطقه که در مسائل مختلفی همچون شمال عراق و تجزیه آن، مسئله بحران سوریه، موضوع لبنان، فرستادن نیرو به آنجا و مشکلات و بحران‌های دیگر مناطق که علی‌الظاهر موفقیت در ابتدا با آنها بود، در نهایت مسئله به طور دیگری رقم خورد و در تک‌تک آنها شکست خوردند.

صدیقی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند که با قدرت اطلاعاتی و برنامه‌ریزی، توان مالی و لجستیکی و به وجود آوردن داعش و گروه‌های تروریستی دیگر، می‌توانند ما را به انزوا ببرند و قدرت و نفوذ ما را محدود کنند، اما شاهدیم که توطئه‌های آنها در منطقه همگی به شکست انجامید و در مقابل این جبهه مقاومت بود که پیروزی‌های بسیاری را به دست آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر امروز مسئولین ما از مردم جان‌ بر کف ولایی یاد بگیرند و دستور به اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به فقرا را بدهند، خدا می‌داند که به زودی مشکلات اقتصادی از پیش‌ روی ما برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولین ما خودشان را از مردم برتر ندانند و در کاخ‌ها نمانند؛ بیایند و با مردم زندگی کنند، به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های عزیز شهدا سرکشی کنند که اینها در راه انقلاب خون دادند و می‌خواهند پرچم غدیر ضربه نخورد.

به گفته صدیقی، ما در همین اطراف تهران هم شاهد مشکلات بسیاری برای مردم زاغه‌نشین هستیم که توقع ما از مسئولین این است که به داد مردم برسند، مشکلات آنها را حل کنند و دین خود را به ملت و شهدا ادا کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر نهالی ۴۰ سال در برابر طوفان‌ها ایستادگی کرد، پس ریشه‌های محکمی دارد؛ نظام جمهوری اسلامی ایران هم همین‌طور است، اما در مقابل دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که انقلاب ما ۴۰ ساله نشود. از نظر عرفانی هم ما در چِله‌ی انقلاب قرار داریم و همچنین از نظر تاریخی، داریم که حضرت موسی (ع) و پیامبر اسلام (ص) در یک چِله به آن مقام و درجات والا رسیدند؛ پس قدرِ این نظام و انقلاب را بدانیم و در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال هم همچون گذشته حضور پرشکوه داشته باشیم. ۲۲ بهمن نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی، انقلابی شخصی نیست و یک جریان است.

کد خبر 397823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha