همشهری آنلاین: سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (چهارشنبه) به همراه استاندار کرمان از شهرک صنعتی و طرح های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی استان کرمان دیدن کرد.

جعفری

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: هم اکنون بیش از 100 نفر در شهرک صنعتی قلعه گنج مشغول به کار هستند.

محمود اسکندری نسب با بیان اینکه 100 درصد کارخانه های این شهرک صنعتی در دولت تدبیر و امید ساخته و راه اندازی شده است ،بیان کرد: تا کنون کارخانه های روغن کنجد، آبمیوه پاکدیس، فرآوری خرما، لبنیات، رب گوجه فرنگی و آهک با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال در شهرک صنعتی قلعه گنج به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت شهرک صنعتی قلعه گنج 40 هکتار است اضافه کرد: هم اینک مبلغ چهار هزار میلیارد ریال پروژه جدید در این شهرک در حال ساخت است.

بازدید از مجتمع پرورش بز شیری چهار هزار راسی نیز از جمله برنامه های فرمانده سپاه در قلعه گنج بود.

این مجموعه در زمینی به مساحت 20 هکتار و با سرمایه گذاری بنیاد علوی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج راه اندازی شده است.

در این بازدید، فرماندهان سپاه پاسداران استان های کرمان و هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و محلی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همراهی کردند.

طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های بومی و محلی و بر اساس توافق استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از 2 سال قبل در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.

شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.

مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هفت شهرستان جنوبی شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

کد خبر 397730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha