همشهری آنلاین: مستندی از گیلدا رادنر کمدین فقید آمریکایی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ انتخاب شد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «عشق، گیلدا» درباره گیلدا رادنر است که جشنواره فیلم ترایبکا در سال ۲۰۱۸ را افتتاح می‌کند.

لیزا دپولیتو کارگردان این فیلم بلند مستند است که درباره گیلدا رادنر کمدین فقید ساخته شده است. این فیلم ترکیبی از نوارهای صوتی، فیلم‌های خانگی نادر، خاطرات و مصاحبه‌هایی با دوستان این کمدین چون بیل هدر، امی پولر، مایا رودلف و سیسیل استرانگ است.

جین روزنتال از بنیانگذاران و مدیرعامل جشنواره فیلم ترایبکا در این باره گفت: به عنوان یک فستیوال ما همیشه از زنان حمایت کرده‌ایم و به این امر هم افتخار می‌کنیم که در همین راستا افتتاح این دوره از جشنواره با صدای گیلدا از جمله این فعالیت‌های ماست.

وی افزود: گیلدا رادنر یک کمدین پرقدرت بود و بعد هم به رهبری برای مراقبت در برابر سرطان بدل شد و کلوپ گیلدا را ایجاد کرد.   

رادنر یکی از هفت عضو اصلی برنامه شبانه «ساتردی نایت لایو» در سال ۱۹۷۵ بود که جایزه امی ۱۹۷۸ را برای اجراهایش در این شوی تلویزیونی دریافت کرد. وی شوهای موفق تک نفره در برادوی نیز به راه انداخته بود.

این کمدین سال ۱۹۸۹ بر اثر سرطان درگذشت.

جشنواره فیلم ترایبکا چهارشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ با اکران فیلم «عشق، گیلدا» در بیکان تیه‌تر در نیویورک کارش را شروع می‌کند و تا ۲۹ آوریل به کار خود ادامه می‌دهد. این فستیوال که توسط رابرت دنیرو راه‌اندازی شده است فهرست کامل فیلم‌های این دوره را ۷ مارس اعلام می‌کند.

کد خبر 397726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha