همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح نظر پزشکی قانونی درمورد ۲ زندانی فوت‌شده تجمعات دی ماه پرداخت و گفت: پزشکی قانونی معتقد بود که مرگ در اثر خودکشی بوده است. چرا که فیلم‌های ۷ تا ۱۰ ساعته از محل فوت این زندانیان را بازبینی کرده و به این نتیجه رسیدند.

احمد همتی

به گزارش ايلنا، احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره محقق نشدن درخواست بازدید این کمیسیون از زندان اوین گفت: به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی در جریان انجام روند اداری معرفی هیات بازدید از اوین صورت گرفته است. در واقع در روند ارسال فهرست اسامی از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی به قوه قضاییه مشکلات و ناهماهنگی‌هایی صورت گرفته و دوستان یا این فهرست را ارسال نکرده‌اند یا بسیار دیر نسبت به ارسال فهرست اقدام کرده‌اند.

اهم اظهارات همتی به شرح زیر است:

*حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در کمیسیون بهداشت مشخصاً درمورد ۲ نفر از زندانیانی بود که دست به خودکشی زدند؛ چرا که باقی موارد افرادی که درگذشته بودند، مربوط به مواردی خارج از این جریانات بود. اما درمورد این ۲ نفر، خود پزشکی قانونی معتقد بود که مرگ در اثر خودکشی بوده است. چرا که فیلم‌های ۷ تا ۱۰ ساعته از محل فوت این زندانیان را بازبینی کرده و به این نتیجه رسیده بودند.

* اقداماتی برای جانمایی چند نقطه به‌عنوان اماکن پیشنهادی برگزاری تجمعات مطرح شد. فراتر از آن، رییس‌جمهور و وزارت کشور قائل به این هستند که باید این حق را به رسمیت شناخت و تاکید شد که باید فضایی مهیا شود تا مردم بتوانند اعتراض‌ها و مطالبات خود را بیان کنند.

* ما نمایندگان مجلس درخواستی برای درنظر گرفتن اماکن مشخص به این منظور را مطرح کرده و با امضای نامه‌ای، از رییس‌جمهور خواستیم که شهروندان باید مطابق قانون اساسی این حق را داشته باشند که بتوانند مطالبات خود را مطرح کرده و اعتراض‌شان را به‌صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند. امیدواریم این پیگیری‌ها هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به‌دور از تنش و تخریب، نظرات خود را بیان کنند.

 

 

کد خبر 397703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha