همشهری آنلاین: سالاد شهرت خوبی از جهت سالم بودن پیدا کرده است اما اگر در مورد چیزهایی که در آن می‌ریزید دقت نکنید چطور؟

سبزی‌جات برگ‌دار، پروتئین کم چربی و سبزی‌جات سرشار از فیبر همگی از ترکیبات اصلی یک سالاد سالم و خوشمزه هستند. اما اگر می‌خواهید سلامت سالادی که می‌خورید زیر سؤال نرود، این چیزها را در سالادتان نریزید:

  • سس‌های پرچرب

هر چیزی که برچسب پُرچرب خورده است، مقدار زیادی مایونز بسیار پُرچرب در آن وجود دارد. ممکن است این سس حاوی خامه‌ترش، پنیر و سایر عناصر پرچرب باشد. به جای این سس‌ها می‌توانید از سرکه بالزامیک، لیموترش، روغن زیتون و یا ماست به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

  • سس‌های بدون چربی

وقتی تولیدکننده‌های مواد غذایی چربی را حذف می‌کنند، محصول را با نمک و قند اشباع می‌کنند تا جایگزین چربی شده و طعم دار شود. در نتیجه، سس‌های بدون چربی نیز معمولاً حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و قند هستند و حتی ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که شما تمایلی به خوردنشان نداشته باشید.

  • میوه‌های خشک شده

اگر عاشق طعم‌های شیرین هستید، ممکن است بخواهید میوه‌های خشک شده را به سالادتان اضافه کنید. اما باید بدانید که میوه‌های خشک شده دارای قند فراوانی هستند و به اندازه‌ی میوه‌ی تازه ارزش غذایی ندارند. اگر می‌خواهید یک چیز شیرین در سالادتان باشد، از میوه‌ی تازه استفاده کنید.

  • تاپینگ‌های تُرد و شور

کروتن (نان خشک‌های مکعبی شکل)، ترتیلا، چیپس سیب زمینی و ... شاید بافت تُرد و دوست داشتنی به سالادتان بدهند اما کالری‌شان صفر است.

به جای این مواد غذایی بی‌فایده می‌توانید از کاهوی تُرد و تازه و یا خیار استفاده کنید.

  • سبزی‌جات نشاسته‌دار

ذرت و سیب زمینی و حتی نخودفرنگی ممکن است سالم به نظر برسند اما اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید به جای این نشاسته‌دارها از لوبیا، عدس و یا سایر حبوبات و بنشن که بافتی مشابه دارند اما مغذی‌ترند استفاده کنید.

  • گوشت‌های فرآوری شده

انواع گوشت‌های فرآوری شده پُر از چربی و قند و نمک هستند که باید استفاده از آن‌ها در سالاد را فراموش کنید. به جای این نوع پروتئین‌ها بهتر است از جوجه گریل شده یا میگو استفاده کنید و از هیچ نوع ماده‌ی غذایی فرآوری شده یا سرخ شده، حتی توفو، استفاده نکنید.

منبع: تبيان

کد خبر 397677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha