مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با انتقاد از ظرفیت حمل و نقل عمومی تصریح کرد: متاسفانه ۹ درصد حمل و نقل فعلی شامل مترو و ۱۱ درصد توسط اتوبوس‌ها است، بنابراین سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران ۲۰ درصد است.

محمد علی نجفی

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) اظهار داشت: امیدوارم که این تفاهم‌نامه هر چه زودتر به قرارداد نهایی منجر شود و این اولین گام است که با استفاده از ماده 12 قانون رفع موانع تولید وزارت نفت در ارتباط با شهرداری برداشته می‌شود و امیدوارم که برای کلانشهرها نیز استفاده شود.

وی با انتقاد از ظرفیت حمل و نقل عمومی تصریح کرد: متاسفانه 9 درصد حمل و نقل فعلی شامل مترو و 11 درصد توسط اتوبوس‌ها است، بنابراین سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران 20 درصد است البته در بعضی محاسبات هم تاکسی جزء حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود که سهم آن 22 درصد است. در هر صورت با احتساب تاکسی‌ها سهم حمل و نقل عمومی زیر 50 درصد است که در بهترین شرایط برای کلانشهر تهران ناچیز است.

نجفی با بیان اینکه به ازای هر سفر مترو 0.6 لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: ترافیک، آلودگی هوا و برخی مسائل اجتماعی به حمل و نقل و جابجایی برمی‌گردد. وقتی یک سفر 20 دقیقه‌ای، یک و نیم تا 2 ساعت طول می‌کشد طبیعی است که مسائل اجتماعی و روانی شخص را آزار می‌دهد و این موضوع به روح و روان شهر تسری می‌یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه در مراحل نهایی تصمیم برای مناقصه خرید 630 واگن قطار هستیم، تصریح کرد: برنده ایرانی و خارجی مشخص شده و هفته آینده قیمت و تصمیم نهایی تعیین می‌شود و امیدواریم تا آخر بهمن و شروع کار عقد قرارداد ساخت واگن‌ها آغاز شود و جای خوشحالی است که علاوه بر هزار واگن 630 واگن نیز کار ساخت آن شروع می‌شود و در آن صورت ظرفیت مترو دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر زیرساخت نیز با تکمیل خط شش و هفت مترو در صورتی که دولت کمک کند 50 درصد سهم داشته باشند ظرفیت مترو به 6 تا 7 میلیون سفر می‌رسد و در این صورت علاوه بر اینکه بر کل کشور موثر است در برداشت عمومی جهان نیز موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اقدام امروز فقط در بخش حمل و نقل نیست در ارتباط با تقویت نظام، انقلاب و دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی خواهد بود.

کد خبر 397615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha