سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جان برنان که از ۲۰۱۳ تا اوایل ۲۰۱۷ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ریاست سیا را بر عهده داشت، به عنوان همکار ان‌بی‌سی و ام‌اس‌ان‌بی‌سی(متعلق به گروه خبری جهانی ان‌بی‌سی) استخدام شد.

استخدام جان برنان، مدیر سابق سیا در بحبوحه اعتراض‌ها بر سر یادداشتی انجام شد که دوین نیونز، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوءاستفاده اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا حین تحقیقات درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ منتشر کرد.

برنان پیشتر به یک خبرنگار ان‌بی‌سی درباره تلاش‌های سیا برای ایجاد اختلال در تحقیقات کمیته اطلاعاتی سنا درباره استفاده این آژانس از شکنجه دروغ گفته بود اما ظاهرا این مساله تاثیری در استخدام با حقوق او نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، رئیس سابق سیا اولین حضور در شغل جدیدش به عنوان یک تحلیلگر ارشد اطلاعاتی و امنیت ملی را یکشنبه 15 بهمن در برنامه "دیدار با مطبوعات" انجام داد و از این فرصت استفاده کرد تا دوین نیونز را متهم کند که با سوءاستفاده از اختیارهايش در حال حفاظت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.

برنان در ۲۰۱۳ مدیریت سیا را بر عهده گرفت و تا ژانویه ۲۰۱۷ که ترامپ روی کار آمد، در این سمت حضور داشت.

او در جلسه با کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داده بود که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است اما هیچ مدرکی ارائه نکرد.

استخدام رئیس سابق سیا در ان‌بی‌سی و ام‌اس‌ان‌بی‌سی در حالی انجام شد که این دو شبکه مکررا راشا تودی و فاکس را به عنوان "تلویزیون دولتی" محکوم می‌کنند و خودشان مدیران سیا و ژنرال‌ها را به عنوان تحلیلگر خبری به کار می‌گیرند.

حضور نظامیان سابق و مقام‌های اطلاعاتی در اتاق‌های خبر زمانی جنجالی به حساب می‌آمد. در سال ۲۰۰۸ نیویورک تایمز در یک تحلیل تحقیقاتی نوشت که دولت جورج بوش از تحلیلگران نظامی برای پوشش تروریسم استفاده می‌کند.

کد خبر 397566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha